Twitter yalan haber ve gerçekdışı paylaşımlara karşı turuncu etiketleme yapacak. Parlak ve kırmızı uyarılarla paylaşımları etiketlemeyi düşünen Twitter, Mart içinde bu özelliği uygulamaya koyabilir.
NBC’nin ulaştığı bilgiye göre, Twitter’ın sızdırılmış bir versiyonunda halkı, politikacılar ve yüksek takipçi influencer kullanıcıların yanıltıcı haber paylaşımlarından koruma amacı ile, platformun şüpheli içerikleri etiketlediği görüldü.
Twitter, NBC’ye düşünülen güncellemeyi doğruladı ancak henüz tüm kullanıcılara açılmayabileceğini belirtti. 5 Mart’ta yeni bir yol haritası açıklaması beklenen şirket, bu güncellemeyi dahil edebilir. Twitter, Şubat ayının başlarında deepfake olarak bilinen maniple edilmiş medyalara yasak koyabileceğini duyurmuştu.
Twitter yalan haber için turuncu ve kırmızı etiket kullanacak
Trollerin yaydıkları maksatlı yanıltıcı haberlere karşı, bu uygulamanın yaralı olabileceği belirtiliyor. Demoda, Twitter kullanıcılarının “iyi niyetle katkıda bulunma” motivasyonu ile sürece katkıda bulunması beklendiği ifadesi yer alırken, alınacak puanlar ile topluluk rozeti kazanılabileceği yer aldı. Puan sisteminde, kullanıcılara bir tweetin zararlı ve yanıltıcı olup olmadığı soruluyor. Ardından, diğer topluluk üyelerinin kendisi ile aynı soruya vermiş olduğu cevapların ağırlığı, 1 ile 100 aradında değerlendiriliyor.
Twitter yalan haber politikası nasıl değişiyor?
Manipüle edilmiş ve üretilmiş medya içerikleri için özel bir kategori oluşturduğu belirtilen şirketin yeni politikası “ciddi zarar” veren sahte medya kuruluşlarının hesaplarını engellemeyi içeriyor.
Sitedeki doğruluktan sorumlu yönetici Yoel Roth, değişiklikleri şöyle açıklıyor:
“Bu değerlendirmeleri yapma amacımız, Twitter’da sadece akışa bakan bir kişinin bir tweet’te paylaşılan içeriğin gerçek olup olmadığını anlamak için yeterli bilgiye sahip mi, anlamaktır” dedi. Roth, etiketli tweet’lerin diğer kullanıcılar beğenmeden veya retweet’lemeden önce bir bayrak ve bir uyarı ile işaretleneceğini belirtti. Twitter ayrıca bu tweet’leri önermeyip, bunları görüntülemek yerine kullanıcıları daha fazla bilgi içeren bir açılış sayfasına da yönlendirebilecek.