Uygun maliyetli B2B pazarlama kampanyaları, pandemi döneminde önem kazandı. COVID-19 salgınından kaynaklanan ekonomik düşüş, tüketiciler ve çoğu işletmenin hayatta kalmak için satın alma ve harcama alışkanlıklarını değiştirmesine neden oldu. Artık daha azıyla daha fazlasını yapmak ise en büyük mesele. İşinize şimdi ve gelecekte yardımcı olması için değişen ortamlara uyum sağlamak, hızla adapte olmak gerekiyor.
Uygun maliyetli B2B pazarlama kampanyaları nasıl yürütülür?
Adım adım B2B pazarlama
Bütçenizi işe yaramayan taktiklere harcamamak için, kampanyanın nasıl çalışacağına dair bir plan yapmak oldukça önemlidir. Neyi tanıtıyorsunuz?
Bu soru kampanyanızın benzersiz satış noktalarını tanımladığınız yerdir. Yeni bir ürün mü piyasaya sürüyorsunuz, yoksa markanızı mı değiştiriyorsunuz? Yeni potansiyel müşteriler mi oluşturmaya çalışıyorsunuz? Kampanyanın amacı ne olursa olsun, ürününüzün ne kadar üstün olduğunu ve tanıtmak istediğiniz yenilikleri, insanların neden umursayacağını belirlemek önemlidir.
Pazar yeri hakkında bilgi edinin
Beklentilerinizi, zorlukları ve ihtiyaçları tanımak, mesajınızı tam olarak duymak istediğiniz kişilere göre uyarlamanıza yardımcı olur.
Mesajınızı verin
Hedef kitle ve promosyon elinizdeyken müşterileriniz için net ve ikna edici bir mesaj vermek daha kolay bir hal alır.
Bir plan oluşturun
Kampanyanız için net hedefler ve KPI’lar (temel performans göstergeleri) ile başlamak önemlidir. Bu bilgilerle ve potansiyel müşterinizin davranışına ilişkin bilgi birikiminizle etkili bir iş akışı oluşturabilirsiniz.
Başlatın, test edin, ölçün, tekrarlayın
Başarılı bir B2B çevrimiçi pazarlama kampanyası yürütmek için, tüm zamanınızı ve kaynaklarınızı harcamak zorunda değilsiniz. Potansiyel müşterileriniz hakkında düşünmeye başlamadan önce, maliyetleri düşük bir eylem planı oluşturmalısınız. Bu plan aynı zamanda ekibinizin de plana sadık kalmasını sağlar.
Hikayenizi paylaşın
İlk televizyonların radyoların yerini almaya başlamasından bu yana pazarlamacılar için görsel medya yükselişe geçti. Böylelikle görsel medyanın pazarlama stratejisindeki önemi de zamanla arttı. Eğer görsel medyaya inanmıyorsanız, paranızı boşa harcıyorsunuz. Bu durum video pazarlaması için ise iki katına çıkıyor. Yapılan bir araştırmaya göre B2B pazarlamacılarının % 71’i video pazarlamayı bir araç olarak kullanıyor ve% 95’i video pazarlama bütçelerini artırmayı veya korumayı planlıyor. Bu nedenle etkili video içeriğini potansiyel müşterilerinizle paylaşmak, haberi duyurmanın, ilişki kurmanın ve işlerini kazanmaya başlamanın oldukça önemli bir adımı.
Referanslarınızı paylaşın
B2B pazarlama için en uygun maliyetli yöntemlerden ikisi basit SEO ve e-posta abonelerinizi büyütmektir. E-posta herhangi bir B2B pazarlama seçeneğinin en yüksek yatırım getirisine sahiptir. Müşterilerinizin sorunlu noktalarını bulmak, bu konuda blog yazmak ve kendinizi sektörde bir düşünce lideri olarak tanıtmak, yeni müşterilerin size gelmesi için etkili bir yoldur. Bilgi paylaşmak ve bağlantılar almak da sitenizin arama motoru sıralamasını iyileştirir. Bir blog yazarını işe almak bütçenize uygun değilse veya sektörünüzün çerçevesine uymuyorsa, geçmiş müşterilerinizin referanslarını doğrudan açılış sayfalarınıza koyabilirsiniz. Bu, güven oluşturmak için kanıtlanmış bir tekniktir. Gerçek müşteri referansı, potansiyel müşterinizin işletmenizi Google’da inceleme olasılığını artırır ve SEO’nuzu daha da yükseltir.
Liderleri takip edin
En büyük ve en başarılı işletmelerden bazıları, yukarıda paylaştığımız yaklaşımı izliyor. İşinizle bağlantılı liderleri takip etmekten çekinmeyin. Sektörün liderleri tarafından yürütülen uygun maliyetli B2B pazarlama kampanyaları, çoğu zaman örnek bir stratejik plan yerine geçebilir.