Vakıfbank’ın, dijital veri güvenliğinde uzman şirket Kobil tarafından geliştirilen yüksek güvenlikli AST teknolojisine sahip Cep İmza hizmeti Mobil Bankacılık Uygulaması ile entegre olarak kullanıma sunuldu.
Kullanıcılar, bundan böyle Cep İmza güvenlik çözümü sayesinde ortak kullanıma açık bilgisayarlarda ya da güvenlik duvarının bulunmadığı akıllı telefonlarda işlem yaparken siber hırsızlıktan kaynaklanan maddi kayıplarla karşılaşmayacak, internet korsanlarının saldırılarına ve yönlendirmelere açık yapısıyla güvenlik zaaflarına sahip sistemlere bağlı kalmayacaklar. VakıfBank Mobil Bankacılık Uygulaması’nı akıllı telefonuna indiren ve aktifleştiren müşteriler, Cep İmza sayesinde Mobil Bankacılığı müşteri numarası, internet şifresi veya SMS şifre girmeden pratik, hızlı ve güvenli bir şekilde kullanabilecekler.
Güvenlik açıklarını kapatan mobil koruma duvarı: m.identity
Uçtan uca kapalı bir devre içinde banka ile müşteri arasında şifreli mesajlaşma sağlayan Kobil’in m.identity (AST) çözümü, aynı zamanda iki faktörlü kimlik doğrulama duvarıyla güvenliği artırıyor ve cihazları korsan kopyalamaya, hırsızlığa ve diğer manipülasyonlara karşı koruyor. İnternet bankacılığı kullanan birçok banka müşterisinin sahip olduğu iPhone, iPad, Android, Windows 8 PC’lerde çalışabilen m.identity, en güncel güvenlik algoritmaları ile güvenliği otomatik olarak sağlayarak son kullanıcının olası endişelerini gideriyor ve müşteri memnuniyetini artırarak bankalara büyük fayda sağlıyor. Güvenli mesajlaşma altyapısı sayesinde Vakıfbank müşterilerinin internet ve mobil kanallarda gerçekleştirdikleri bankacılık işlemleri online olarak müşterilerin kontrolü altına alınıyor.
Dokuz aylık bir çalışma sonunda Kobil ile birlikte Mobil Bankacılık Uygulaması’nı hayata geçirdiklerini söyleyen Vakıfbank Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Saydam, yeni güvenlik uygulamasının ve geliştirilen sistemin farkını şu sözlerle dile getirdi:
“Türkiye’de İnternet ve Mobil Bankacılık platformlarını kullanan deneyimli bir müşteri kitlesi ve bu müşteri kitlesinin de daha çok müşteri numarası, parola ve SMS ile şekillenen kullanım alışkanlıkları var. Biz Vakıfbank olarak bu modeli değiştirdik ve mobil bankacılıkta online işlem güvenlikli giriş sağlayan Türkiye’deki ilk banka olarak ezber bozduk. Genellikle iş kolaylaştırılmak istenirken güvenlikten ödün verilebiliyor. Oysa biz Cep İmza ile müşterilerimizin her iki ihtiyacına da yanıt verdik ve kısa sürede uygulamamızı benimsemelerini sağladık. Yalnızca altı ay içinde kullanıcı sayımız 200 bini geçti.”
ATM ve telefon bankacılığı güvenliği yolda
Banka ve banka müşterisi arasındaki mesajlaşmayı daha güvenli ve interaktif hale getirebilmek için 2011 yılında başlayan AR-GE çalışmalarının başarıyla sonuç verdiğini belirtilen Kobil Türkiye Ülke Müdürü Ümit Yaşar Usta, Vakıfbank işbirliğiyle hayata geçen Cep İmza ile ilgili şunları söyledi:
“Cep İmza’nın en önemli avantajlarından biri, bankacılık işlemlerinde sıklıkla kullanılan kimlik doğrulama yöntemlerinden çok daha güvenli bir altyapı üzerinde çalışması. İsviçre ve Almanya’nın önde gelen bankalarının kullandığı ve tamamen dijital imzaya dayalı bir çözüm olan m.identity Uygulama Güvenliği Teknolojisi, internet ve mobil bankacılıktaki kısa mesaj (SMS) ve bir defalık şifreler (OTP) sistemlerindeki güvenlik açıklarını ortadan kaldırıyor ve yepyeni bir altyapıyla hem bankaların hem de müşterilerin yüksek güvenlik beklentisine yanıt veriyor. m.identity çözümümüzü, bundan sonra da telefon bankacılığına ve ATM’lere uyarlayıp güvenlik duvarını yaygınlaştırmak için çalışmalarımız devam ediyor.”