in

Verizon Yahoo’yu alarak iyi mi etti?

Bayram değil, seyran değil, Verizon Yahoo’yu neden aldı? Arama motoru olarak kaybetti, sosyal ağ ve mobildeki devrimi kaçırdı. AOL gibi bir kaybedenden sonra Yahoo’yu satın almanın ardında başka bir iş olmalı.

ABD’nin en büyük operatörü olan Verizon, Yahoo’yu yaklaşık 5 milyar dolar karşılığında satın aldı. Tıpkı Yahoo gibi, internetin parlamaya başladığı yılların, 2000’lerin yıldızı AOL de bir süre önce Verizon tarafından satın alınmıştı.

AOL, kapalı sistemiyle internet devriminin gerçekleştiği, bilginin ücretsiz olarak kitlelere açıldığı noktada kaybetmeye başlamıştı. Yahoo da arama motoru dünyasından internet devine dönüşüm geçiren rakiplerine ayak uyduramayarak, sonunu hazırladı. Elbette Yahoo’nun sonu beklenenden yavaş oldu, öyle ki onu almak isteyecek birisi dahi çıktı.

Bu şirketlerin içerisinde, bir telekom şirketi için önemli değerler yatıyor. Yahoo’nun hâlen her ay kendisini ziyaret eden yüzlerce milyon ziyaretçisi var. Yahoo’ya çok kazandırmıyorlardı, artık Verizon bu kullanıcılardan daha fazla kâr elde edebilecek bir yapı kurabilir.

AOL de ek içerik ve doğru reklam konusunda bu işe destek olabilir. Böylece Verizon tamamen yeni bir ufka doğru yol alabilir. AOL ve Yahoo’nun sunduğu hizmetler sayesinde, artık akıllı telefon müşterilerinin nerede ne yaptığını görmeleri mümkün olacak. TV ya da set üstü yayın kutuları da (AOL TV sayesinde) ellerinin altında olunca, cihazlar arası dünyaya da Verizon adım atıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Facebook, Asya'nın Snapchat'ini almak istemiş

Yahoo’nun 2,7 milyar cihazdan oluşan bir kitlesi var. Verizon da bu kitleye 112 milyon mobil müşterisini ekliyor. Yahoo’nun 20 yıllık müşteri hareketleri de şirket grubuna devasa bir veri akışı sağlayacak.

Telekom şirketlerinin önümüzdeki 10 yıl içinde katma değerli hizmetler satarak hayatta kalacağı tahmin ediliyor. Bu da, Verizon’un uygun fiyatla (bir mobil uygulama fiyatına Yahoo’yu almak müsrifçe sayılmaz) geniş bir kitle ve onlara dair bolca veriyi satın almasını mantıklı hâle getiriyor. Bu çiçeklerle dolu gibi gözüken yolda, dikenler de var. Verizon’u bekleyen şeylerden birisi de ABD’deki internet devlerinin hükümetle olan gizlilik pazarlıkları. Bunları, gelecekte Avrupa’da ve ülkemizde de yaşanması muhtemel şeylerin önizlemesi olarak düşünürseniz, bu gibi birleşmelerin sonrasını izlemekte fayda var.