Vodafone Türkiye NFT trendine katılıyor. Vodafone Türkiye, kadınların her alanda olduğu gibi dijital platformlarda da görünürlüklerini artırmaya yönelik yenilikçi bir sosyal medya kampanyası geliştirdi. Dünya Kadınlar Haftası vesilesiyle hayata geçirilen kampanyada, erkeklerle özdeşmiş olan alanlarda kadınların da var olduğunu gösteren GIF ve NFT tasarımları bir arada kullanılacak. Aynı zamanda kampanya Vodafone Türkiye’nin ilk NFT projesi olma özelliğine sahip.
Vodafone Türkiye NFT projesinin tüm gelirini kız çocuklarının futbol eğitimi için kullanacak
Kadınların her platformda varlığını göstermesi hedeflenen kampanyada, sosyal medya kullanıcılarının Instagram’da“Ben Varım” kelimeleriyle yaptıkları aramalarda gerçek hayatta itfaiyeci, pilot, kurye, cankurtaran ve futbolcu olarak görev yapan kadınların bulunduğu eşitlik GIF’leriyle karşılaşmaları sağlanacak. Çekimli GIF’lerin yanı sıra motivasyonel GIF tasarımlarının da kullanılacağı kampanyayla herkes Instagram’da bu eşitlik GIF’lerini kullanarak kadınların kendilerine yakıştırdıkları her alanda “Ben Varım” demelerini desteklemeye davet edilecek. Diğer yandan, eşitlik GIF’lerinde kullanılan meslek gruplarına özel tasarlanan ilüstratif çizimler, Opensea NFT Marketplace aracılığıyla #BenVarım etiketli bir koleksiyon olarak satışa sunulacak. NFT satışından elde edilen tüm gelir kız çocuklarının futbol eğitimi için kullanılacak.
Vodafone Vitrin ve Endeavor Türkiye’den girişimciler için güç birliği
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, açıklama yaparak şu ifadeleri kullandı:
“Vodafone olarak mücadele verdiğimiz konuların başında toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak yer alıyor. Ne yazık ki, hayatın her alanında cinsiyete dayalı eşitsizlik var. Bu ayrımcılığın boyutunu en iyi rakamlar anlatıyor. Bugün ülkemizde nüfusun %50 si kadın ancak kadın istihdam oranı %29,1, kadınların işgücüne katılım oranı ise %34,1. Başka bir deyişle, mücadele hep aynı olsa da, rakamlar eşit değil. Bu farkındalığın artması ve bu bilinçle kadın-erkek herkesin cinsiyet eşitsizliğine karşı harekete geçmesi gerekiyor. Biz kadınların kendilerine yakıştırdıkları her alanda var olmasını destekliyoruz. Bu desteğimizi dijital dünyada da göstermek üzere yeni bir sosyal medya kampanyası başlattık. Erkeklerle özdeşleştirilen alanlarda kadınların da varlığını gösteren GIF ve NFT tasarımlarını bir arada kullandığımız bu kampanya aynı zamanda Vodafone Türkiye’nin ilk NFT projesi olacak. Cinsiyet eşitliği alanında böyle yenilikçi teknolojiyle bir projeye imza atmaktan mutluluk duyuyoruz. Amacımız, kadınların her hikâyede var olmasını desteklemek ve herkesi eşitlik GIF’lerimizi kullanarak kadınların eşitlik mücadelesine destek olmaya davet etmek. NFT satışlarından elde edilecek gelirin tamamını kız çocuklarımızın futbol eğitimi için kullanacağız.”
Kadın futboluna destek
Kadınların her alanda sesini duyurabilmesi için çeşitli çalışmalar yapan Vodafone Türkiye, 10 yıldır Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı’na destek veriyor. Bu sponsorluk kapsamında yeni bir proje daha imza atan Vodafone, spor okullarında futbol eğitimi gören kız çocuklarına destek olacak. Sponsorluğun 10. yılına özel tasarlanıp üretilen formaların satışından elde edilecek gelirle 200 kız çocuğunun futbol eğitimine katkı sağlanacak.
NFT satışları 2021’de 17 milyar dolara ulaştı
Proje kapsamında, forma satışından elde edilecek gelire NFT satışından elde edilecek gelir de eklenerek toplamda 550 bin TL’yi aşkın bir bağış tutarına ulaşılması hedefleniyor.