Vodafone Türkiye, müşteri deneyimini geliştirmek amacıyla geliştirdiği “AI-enhanced Digital Twins for Best NPS Network” projesinin ikinci fazıyla TM Forum’dan iki ödül kazandı.
Proje, “En İyi İş Etkisi” ve “Katılımcıların Seçimi” ödüllerine layık görüldü. Yapay zekâ algoritmaları ve büyük veri analitiği kullanılarak müşteri memnuniyeti analizi yapılıyor. Network tabanlı NPS (rNPS) modeliyle sorunlu lokasyonlar tespit edilerek segment bazlı aksiyon önerileri geliştiriliyor. Ses kalitesi, internet gecikme süreleri ve kapsama gibi alanlarda iyileştirmeler sağlanıyor. Geliştirilen birleşik platform, çağrı merkezi, pazarlama, ağ ve kurumsal ekipler arasında müşteri deneyimi odaklı koordinasyon sağlıyor.
Proje kapsamında %48 ses kalitesi artışı, %18 kapsama iyileşmesi, internet hız problemi yaşayan müşteri oranında %11 azalma ve NPS’te %30 iyileşme elde edildiği belirtildi.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Yago Lopez, yapay zekânın müşteriler, çalışanlar ve hissedarlar için büyük bir dönüştürücü güç olduğunu ve yapay zekânın sunduğu fırsatlardan en üst düzeyde faydalanmayı amaçladıklarını söyledi.




