Volkswagen, “Otonom araçlar hiçbir zaman gerçek olmayabilir” açıklamasında bulundu. Umut dolu günler ve verilen sözlerin ardından, otomobil üretim şirketleri sürücüsüz otomobil üretmenin ne kadar zor olduğunu fark etmeye başladı.Volkswagen’ın otonom araçlar ile ilgili biriminin genel müdürü, tamamıyla bilgisayar tarafından kontrol edilen 5. seviye otonom bir aracın hiçbir zaman pazara sunulamama ihtimali olduğunu açıkladı.
Endüstri standartları için SAE International tarafından uygulanan kurallara bir göz atmak gerekirse 0. seviye herhangi bir otomatik kontrolü olmayan araçlar için geçerli. 1. seviye ise araçların ufak bir kısmının otomatik olması ile geçerli oluyor. 2. seviyeye geldiğimiz zaman ise Tesla’nın Autopilot’u örnek verilebilir. Yani 2. seviyede de hala araçtaki sürücünün sürüşe dahil olması gerekiyor.
3. seviye otonom sürüşte yolculuktaki belirli durumlar hariç tüm kontrol bilgisayar ile yönetiliyor. 4. seviye ise bir yolculuğun başlangıcından bitişine kadar tüm sürecin sanal güvenlik önlemleriyle yönetilmesi demek oluyor. 5. seviyede ise işler biraz değişiyor. Burada aracı kullanan kişi sadece tek bir tuşa basarak gitmek istediği yere, başka hiçbir şey yapmasına gerek olmadan ulaşıyor.
Geçtiğimiz haftalarda Las Vegas’ta düzenlenen CES 2020 etkinliğinde VW’nin Apple’dan transfer ettiği Alex Hitzinger, 4. seviyenin otomobil üreticileri için gerçekçi olan son aşama olduğunu anlattı. “5. seviye şu an için konu ile ilgili en büyük problemimiz. Tıpkı Mars’a gitmek gibi. Yani asla gerçekleşmeyebilir” dedi.
Hitzinger’in söylediklerine rağmen 4. seviye otonom araçları için tamamıyla hazır olduklarını ve çıkarmayı planladıkları I. D. Buzz elektrikli otomobillerin bu teknoloji ile çalışan ilk taşıt olduğunu açıkladı.