Volvo, araç sensörlerinden gelen gerçek zamanlı verileri kullanarak yolcuları daha iyi korumayı amaçlayan yeni bir “çoklu adaptif güvenlik kemeri” teknolojisini tanıttı. Bu yenilikçi sistem, özellikle güvenlik konusunda köklü bir geçmişe sahip olan şirketin bu alandaki itibarını daha da güçlendirmeyi hedefliyor.
Modern üç noktalı güvenlik kemerlerinin öncülerinden biri olan ve patentini 1960’ların başında alan Volvo, bu yeni teknolojiyle güvenlik kemeri tasarımında önemli bir adıma imza atıyor. Araçların sensörler, kameralar ve gelişmiş bilgisayarlarla donatılmış olması, bu yeni nesil güvenlik kemerlerinin geliştirilmesinde kilit rol oynuyor.
Geleneksel güvenlik kemerleri, çarpışma sırasında vücuda uygulanan kuvveti sınırlandırmak için yük sınırlayıcılar kullanır. Volvo’nun yeni adaptif sistemi, mevcut üç yük sınırlama profilini on bire çıkararak ve olası ayar sayısını artırarak bireysel durumlara ve kişilere özel performans sunmayı mümkün kılıyor.
Bu yeni teknoloji, sensör verilerini kullanarak kişinin boyu, kilosu, vücut şekli ve oturma pozisyonuna göre güvenlik kemeri ayarlarını kişiselleştirebiliyor. Örneğin, daha iri yapılı bir yolcu için kafa yaralanması riskini azaltmaya yardımcı olmak amacıyla daha yüksek bir kemer yükü ayarı uygulanırken, daha ufak yapılı bir yolcu için daha hafif bir çarpışmada kaburga kemiği kırılma riskini azaltmak adına daha düşük bir ayar tercih edilebiliyor.
Volvo, çarpışma anında araçların güvenlik sistemlerinin; yön, hız ve yolcu duruşu gibi sensör verilerini çoklu adaptif güvenlik kemerleriyle paylaşacağını ve böylece yolcunun vücuduna ne kadar kuvvet uygulanacağının belirleneceğini belirtiyor. Ayrıca, havadan yazılım güncellemeleri (over-the-air software updates) aracılığıyla güvenlik kemerlerinin zamanla iyileştirilebileceği vaat ediliyor.
Volvo, geçmişte de güvenliğe olan bağlılığının altını çizmek için geleneksel uygulamalardan saparak yeni teknolojiler sunmuştur. Şirket, tüm araçlarının azami hızını 180 km/saat ile sınırlandırarak (Mercedes-Benz, Audi ve BMW arasındaki 250 km/saat’lik “centilmenlik anlaşmasının” belirlediği hızın oldukça altında) otoyollardaki ölümcül kaza sayısını azaltmayı hedeflemiştir.
Bu yeni çoklu adaptif güvenlik kemerleri, Volvo’nun gelecek yıl piyasaya sürülmesi planlanan orta ölçekli elektrikli SUV modeli Volvo EX60’ta ilk kez yer alacak.




