Volvo, sürdürülebilir elektrikli otomobil çağı için logosunu değiştiriyor. Otomobil sektörü tarihinin en devrimci dönemlerinden birini yaşıyoruz. En iyi üreticiler on yıllardır içten yanmalı araçlar üretiyorlardı ve şimdi, elektrikli mobiliteyi benimsemek için rotalarını değiştiriyorlar.
Volvo, sürdürülebilirliğe en çok bağlı olan şirketlerden biridir. İsveçli firma, daha temel ve minimalist yeni bir logonun tanıtımıyla bu geçişi taçlandırmak istedi.
Volvo’da yeni bir logo ile yeni bir dönem
Logoyu değiştirmek, öyle görünse de küçük bir işlem değildir. Küresel bir marka, ürünlerinin ve yörüngesinin ilişkili olduğu tanınabilir bir imajdan vazgeçerek, tanınabilir olması gereken ve aynı zamanda yeni amaçları yansıtan yeni bir imajı piyasaya sürer.
Volvo, son zamanlarda Dacia, Volkswagen ve BMW gibi bu değişiklikle karşı karşıya kaldı. İsveçli markanın sosyal ağlarından öğrendiğimiz sonuç ve sahneleme bundan daha basit ve daha temiz olamazdı: Beyaz zemin üzerine siyah, daire içine alınmış marka adı ve geleneksel ok.
Volvo bu konuda herhangi bir açıklama yapmadı. Bu değişikliğin neye dayandığını ve ne anlama geldiğini açıklamadı. Açık olan şu ki, bu yeni iki boyutlu logo, bir şirket için eşit derecede tanınabilir olması gereken yeni bir aşamayı temsil ediyor.
Volvo, 2030 yılına kadar tüm arabalarının elektrikli olacağını öne sürdükleri bir dönüşüm sürecine yıllardır dalmış durumda. Ancak, temiz mobilitenin yanı sıra, sürdürülebilir ve geri dönüştürülmüş malzemelerle deri içermeyen sürdürülebilir bir marka olmaya da çalışıyorlar.
Bununla birlikte tasarımdaki değişikliklere ve daha geniş kitlelere yönelik tasarlanan ürünlerin lansmanlarına ek olarak, logo değişimi de an meselesi oldu. Aynı özde sadelik ve incelik.