YouTube ve Instagram arasında sıkı bir rekabet var ama kazanan YouTube. 2021’in ilk yarısında aylık ortalama kullanıcı sayısı yaklaşık 59 milyon.
Gemius İnternet Ölçümleme Araştırması sonuçlarına göre aylık ortalama internet kullanıcı sayısı yaklaşık 59 milyon kişiye ulaştı. 2020 döneminde ortalama 26,4 milyon olan PC kullanıcı sayısı, 28,1 milyon olurken; aynı dönem aralığında mobil cihaz üzerinden internet kullanımı gerçekleştirenlerin sayısı ise 48,6 milyondan 55,2 milyon kullanıcıya ulaştı. PC kullanıcılarının sayısı bir yıllık dönem aralığında %6,5 oranında artarken, mobil internet tercih edenlerin sayısında %13,6’lık bir artış gerçekleşti.
Kullanıcı aylık tercihleri değerlendirildiğinde; sadece mobil platform bazında en fazla erişime ulaşan mecra 54,7 milyon farklı kişi ile Google olurken, onu 53,1 milyon internet kullanıcısı ile YouTube ve 52,1 milyon kullanıcı ile WhatsApp takip ediyor. Masaüstü tercihlerinde ise sıralama 27,4 milyon internet kullanıcısı ile Google.com, 24,1 milyon ile YouTube.com ve 13,3 milyon ile Facebook.com olarak gerçekleşti. Mobil uygulamalarda 52,2 milyon internet kullanıcısı ile YouTube zirveye yerleşti.
Sıcak havalar mecra tüketimlerinde dijitalin yıldızının daha da parlamasına neden oluyor
Türk internet kullanıcılarının dijital mecra tercihlerinde global devlerin etkinliğinin devam ettiğini, WhatsApp’ın veri gizliliği ile ilgili yaşanılan tüm tartışmalara rağmen popülerliğini koruduğunu görüyoruz. Instagram ve hızla yükselen Tiktok’un rekabetini giderek daha fazla hisseden YouTube ise 6 aylık dönemde günlük mobil uygulama kullanımında Instagram’ın zaman zaman gerisine düşse de, aylık bazlı kullanımda hala lider. Sıcak havanın bunalttığı yaz aylarında medya tüketicilerinin evden ve dolayısıyla TV ekranlarından uzaklaşması, yazın mecra tüketimlerinde dijitalin yıldızının daha da parlamasına neden oluyor. Bu da bize içinde bulunduğumuz günlerde ve hava sıcaklarının benzer olması durumunda önümüzde aylarda daha fazla medya tüketicisinin dijital kanalları ve mobili tercih edeceğini ve dijital içeriklerin daha fazla tüketiciye ulaşacağını öngörülebilir.
Şimdi bankacılık, , e-ticaret, otomotiv, video-TV, ilan, spor, yaşam, streaming ve sosyal ağ kategorilerinde yılın ilk yarısının en fazla trafik alan platformlarına bakalım.
Bu yazı Digital Report Dergisi 9. sayısında yayınlanmıştır.