WhatsApp, kullanıcıların askıya alınan bir hesabı kurtarmasını kolaylaştıracak yeni bir özellik üzerinde çalışıyor.
WhatsApp, politikalarını ihlal eden kullanıcı hesaplarını tespit etmek için otomatik sistemlere sahip olsa da, bunların her zaman doğru çalışmadığını biliyoruz. WhatsApp desteğine başvurmak için bir form ve bir e-posta adresi olmasına rağmen, bu sistem genellikle bir yanıt gönderene kadar birkaç gün sürebiliyor.
Bu süre zarfında beklemek bile WhatsApp’ın hesabı kurtarmasını garanti etmiyor. Görünüşe göre, gelecekte bu özellik çok daha basit ve daha anlaşılır olacak. WhatsApp, kullanıcıların hesabın askıya alınmasına itiraz etmelerini kolaylaştıracak ve hesabı kurtarma olasılığını açacak yeni bir araç üzerinde çalışıyor.
Uygulamanın kendisine, hesabın askıya alınması mesajının yanına, inceleme talep etmenize olanak tanıyan bir seçenek eklenecek. Bu seçeneğin kullanılması durumunda, WhatsApp destek ekibi, politikalarını ihlal eden etkinliği kontrol etmek için hesabı ve cihazı incelemeyi taahhüt ediyor.
Bu araç ayrıca, WhatsApp destek biriminin kararlarını değiştirmek için dikkate alması gerektiğine inandığımız herhangi bir ayrıntı veya bilgiyi eklememize de olanak tanıyor. Bu isteği tamamladıktan sonra, doğrudan uygulamadan gönderebiliriz.
Destek ekibi ilgili incelemeyi yaptıktan sonra yanıtı doğrudan uygulamaya gönderecek. Tabii ki sohbet üzerinden olmayacak ama uygulamayı açtığınızda tıpkı size hesabın askıya alındığını belirttiği gibi yanıtı göreceksiniz.
Hesabınızı geri gelirse, bir doğrulama seçeneği sunulacak. Hesabınızın herhangi bir WhatsApp politikasını ihlal ettiğini tekrar onaylarlarsa, size yeni bir numara kaydetme seçeneği sunulacak. Şu anda, bu özellik iOS için WhatsApp’ın beta sürümünde gizli, bu nedenle farklı kararlı sürümlerde uygulanabilmesi için test aşamasını geçmesini beklememiz gerekecek.