Meta’nın mesajlaşma devi WhatsApp, kullanıcı deneyimini iyileştirecek yeni özellikler üzerinde çalışıyor. İstem dışı ticari mesajlardan rahatsız olan kullanıcılar için işletmelerle iletişimi daha kontrollü hale getirecek bir dizi yenilik test edilmeye başlandı.
Ticari mesajlara karşı yeni seçenekler yolda
WhatsApp, bir işletmeden ilk kez mesaj alan kullanıcıların üç farklı seçeneği değerlendirebileceğini duyurdu: Engelle, Raporla ve Devam et. Bu seçeneklerle, kullanıcılar kendilerine ulaşan ticari mesajları daha iyi yönetebilecek. Engelleme butonunu kullananlar, işletmeden gelen mesajları durdurabilecek ancak işletmenin profilini ve kataloglarını görmeye devam edebilecek. Şikayet butonu ise WhatsApp’ın İşletme Mesajlaşma Politikası’nı ihlal eden durumları değerlendirmesini sağlayacak.
Pazarlama mesajlarından rahatsız olan kullanıcılar için ayrıca “Pazarlama mesajlarını engelle” seçeneği devreye girecek. Bu özellik, kullanıcıların, işletmelerin pazarlama listelerinden çıkmasını mümkün kılacak. Ancak bu işlemin işletme tarafından manuel olarak tamamlanması gerektiğinden, birkaç gün sürebileceği belirtiliyor.
Mesaj kategorileri geliyor!
WhatsApp, ticari mesajları dört ana başlık altında sınıflandırmayı planlıyor: Pazarlama, Hizmet, Doğrulama ve Yarar. Bu sistem, kullanıcıların hangi tür mesajları almak istediğini daha net belirlemesine olanak tanıyacak. Örneğin, kullanıcılar yalnızca sipariş güncellemeleri gibi yararlı mesajları seçebilirken, promosyon mesajlarını devre dışı bırakabilecek.
Yeni geri bildirim sistemi
Kullanıcılar artık gelen mesajları değerlendirme şansı bulacak. Belirli mesaj türleri için “ilgili” veya “ilgili değil” gibi seçenekler sunularak, WhatsApp’ın ticari iletişim deneyimini daha iyi optimize etmesi hedefleniyor. Kullanıcılar, ilgi duymadıkları mesaj türlerinden çıkış yapabilir veya istedikleri zaman bu kararlarını geri alabilir.
WhatsApp, bu yeniliklerle kullanıcılar ve işletmeler arasındaki iletişimi geliştirmek istiyor. Yeni özelliklerin hem bireysel kullanıcılar hem de işletmeler için daha iyi bir deneyim sunması hedefleniyor. Yakında global olarak tüm kullanıcıların bu güncellemelere erişmesi bekleniyor.
Öne çıkan görsel: Amanz/Unsplash