WhatsApp, kullanıcıların içerik paylaşımını kolaylaştıracak yeni bir özellikle karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Bu yenilik özellik sayesinde kullanıcıların fotoğraflar, videolar ve mesajları doğrudan başka uygulamalara göndermesi kolaylaşacak.
WhatsApp’ın yeni alt çubuğu, paylaşım yapmak istediğinizde ortaya çıkacak ve bu sayede Instagram, Facebook, X (eski adıyla Twitter) ve Snapchat gibi popüler sosyal medya platformlarına doğrudan içerik gönderebileceksiniz. Bu özellik sayesinde, WhatsApp üzerinden paylaştığınız içerikleri önce indirip ardından yeniden yüklemek zorunda kalmayacaksınız. Böylece gönderilerinizi doğrudan diğer uygulamalarda paylaşmak mümkün hale gelecek.
WhatsApp paylaşma çubuğu işleri kolaylaştıracak
Bu yeni alt çubuk ile birlikte kullanıcılar, WhatsApp kanallarından gelen güncellemeleri paylaşırken de daha fazla seçenekle karşılaşacaklar. Özellikle, bir WhatsApp kanalından bir güncellemeyi paylaşmak istediğinizde uygulama sizler için özel bir bağlantı oluşturacak. Bu bağlantı, diğer desteklenen platformlarda da kolayca paylaşılabilecek.
Yeni arayüzde ayrıca bir “Daha Fazla” butonu yer alacak. Bu buton sayesinde alt çubukta listelenen uygulamaların dışında daha fazla uygulama seçeneğini görüntüleyebileceksiniz. WhatsApp’ın Android uygulaması 2.24.25.20 sürümünde bu yeni alt çubuğun tespit edildiği fakat bu özelliğin ne zaman iOS kullanıcılarına sunulacağına dair herhangi bir bilgi bulunmadığı belirtiliyor.
WhatsApp ayrıca hem Android hem de iOS için QR kodları ile kanal paylaşımını test etmeye başladı. Bunun yanı sıra sesli mesajları metne dönüştürme gibi yeni özelllikler de kullanıcılara sunulmakta.
Bu yeni özelliklerin zamanla herkesin kullanımına sunulması beklenirken, WhatsApp kullanıcılarının sosyal medya ile etkileşimlerini önemli ölçüde kolaylaştırması bekleniyor. WhatsApp, kullanıcı deneyimini geliştirmek amacıyla sürekli olarak yenilikler üzerinde çalışıyor. Özellikle içerik üreticileri hazırladıkları içeriklerini hızlı bir şekilde farklı platformlarda paylaşabilecek. WhatsApp’ın bu yeni özelliği, kullanıcıların içerik paylaşımında geçirdiği zamanı ve eforu önemli ölçüde azaltmayı hedefliyor. Önümüzdeki dönemde çoklu platform içerik yönetimi açısından bu tür yeniliklerin artması bekleniyor.