WhatsApp Business, müşterilerin profili telefon rehberlerine veya QR kodlarına manuel olarak eklemeleri koşuluyla, işletmelerin tüketicileriyle WhatsApp aracılığıyla iletişim kurmasının kapısını açtı. Brezilya’da piyasaya sürülen yeni bir deneme, WhatsApp kullanan yakındaki işletmelerin bir dizinini ekliyor.
WhatsApp, yerel şirketler başlığı altında WhatsApp kullanan işletmeleri bulmanıza yardımcı olacak ve bir dizi farklı şirket kategorisine göre sıralama yapmanıza olanak tanıyacak. WhatsApp baş yetkilisi Will Cathcart, duyuruyu Twitter üzerinden yaptı.
Like everything we do at WhatsApp, we’ve built this in a private way: we’re not logging your location or what businesses you browse.
— Will Cathcart (@wcathcart) September 15, 2021
WhatsApp’tan küçük işletmeler için yeni özellik: Yakındaki İşletmeler
WhatsApp yakındaki bir konumdaki, genellikle sizin konumunuzdaki bir işletme rehberi oluşturmak için çalışmalara başladı. Bu test şu an için Brezilya’da başlıyor ve Hindistan ve Endonezya’ya daha fazla genişleme olasılığı göz önünde bulunduruluyor. Başarılı olursa, sonunda daha fazla bölgeye genişletilebilir.
Şimdiye kadar, WhatsApp şirket profilleri diğer kişilerin profillerine oldukça benziyordu. Onlarla telefon numarası veya bir bağlantı veya QR kodu kullanarak manuel olarak iletişime geçebilirsiniz. Bu işletme rehberi, bunu yapmanın yeni bir yolunu ekliyor.
Yeni özellik, “Yakındaki İşletmeler” adlı yeni bir simgeyle yeni bir mesaj başlattığınızda göze batmayacak şekilde entegre edilir. Üzerine dokunmak, mevcut kategorilerin listesini ve arama için kullanılan konumu görüntülemenizi sağlar. Diğer konumlarda WhatsApp bulunan işletmeleri aramak için bu konumu değiştirmek mümkündür.
Kategoriler, bulunduğunuz yerin merkezine en yakından en uzağa doğru sıralanmıştır. Listede işletmenin adı, fotoğrafı, adresi ve sizden uzaklığı yer alır. Bunlardan birine dokunmak, mevcut iki düğmeyle bilgileri genişletir: Sohbet etme veya profili görüntüleme.
Test, iletişim için WhatsApp kullanan işletmelere daha fazla etkileşime geçmenize olanak sağlayacaktır. Ancak, bir arama motorunun veya işletme sonuçlarının iletişim arama motoruyla birleştirilip birleştirileceği henüz belli değil.
Cathcart’tan gelen tweet’e göre bu özellik özeldir ve iş rehberini kullanırken pazarlık yaptığınız işletmelerin konumları veya sektörleri hakkında Facebook bilgilerini içermez. Şu anda hala test aşamasında olan özelliğin önümüzdeki aylarda diğer bölgelere yayılıp yayılmayacağını göreceğiz.