Her ne kadar Microsoft ciddi bir çaba gösterse de, Windows 11’in pazar payı yaklaşık altı ay süren büyümenin ardından kasım itibarıyla düşüşe geçti. Web analitiği firması StatCounter’ın verilerine göre, ekim ayındaki %35,6 seviyesinde olan pazar payı kasımda %34,94’e geriledi. Bu arada, Windows 10, kısa süre önce gelen güncellenmenin ardından %61,83’e yükselerek pazar payını artırdı.
Windows 11, geçen yıl kasımda %26,63 seviyesindeyken, bu yıl %34,94’e çıkarak önemli bir artış göstermişti. Ancak bir aylık dilimdeki bu düşüş, işletim sisteminin kabulü konusundaki soruları yeniden gündeme getiriyor. Windows 10’un pazar payı ise geçen yılki %68,02’lik orandan %61,83’e gerilediğini görüyoruz. Aslında Windows 10 yıl bazında 6,19 puanlık bir kayıp yaşadı. StatCounter verilerine göre, mevcut pazar görünümü şöyle:
- Windows 10: %61,83
- Windows 11: %34,94
- Windows 7: %2,47
- Windows 8.1: %0,31
- Windows XP: %0,25
Microsoft’un Windows 10 için sunduğu destek süresi yaklaşık 10 ay sonra sona erecek, bu da %61’in üzerindeki pazar payının sürdürülebilirliği konusunda endişelere yol açıyor. Şirket, Windows 10 kullanıcılarına Windows 11 ve Copilot+ PC’lerine yükseltilmesi için tam ekran reklamlar göstererek dikkat çekmeye çalışıyor. Eğer kullanıcılar yükseltme yapmak istemiyorlarsa da güvenlik güncellemelerini belirli bir ücret karşılığında almayı tercih edebiliyorlar.
Yükseltmeleri teşvik eden bu reklamlar, bazı kullanıcılar arasında hoşnutsuzluk yaratmış gibi görünüyor. Ayrıca, Windows 11’in donanım uyumluluğu sorunları dikkat çekiyor. Microsoft’un yeni işletim sistemi, çok sayıda Windows 10 cihazının yükseltilmesini engelleyen donanım gereksinimlerine sahip. Bunun yanı sıra, yeni deneyimin kullanıcılar arasında beğenilmemesinin bazı kullanıcıları eski işletim sistemine geri dönmeye ittiğini de söyleyelim.
Düşüşe bölgesel baktığımızda, ABD’de Windows 11’in pazar payı %3’ten fazla düşerken, Windows 10 aynı ölçüde bir artış gösterdi. Bu durum, Microsoft’un önemli bir pazardaki kullanıcıları çekme çabalarının yeterli olmadığının bir göstergesi. StatCounter, verilerini 1,5 milyon küresel site üzerinden 5 milyar sayfa görüntülemesi kullanarak topluyor ve bu nedenle istatistikler güvenilir bir pazar trendleri göstergesi olarak kabul ediliyor.