Huawei’nin Avrupa’da ortadan kaybolması birçok markanın pazar paylarında büyük değişikliklere neden oldu ancak orta segmentte en dikkat çekeni Xiaomi oldu.
Xiaomi’nin 2017’de İspanya’ya gelişi çok önemliydi. Sadece şirketin resmi olarak ülkede olmamasına rağmen zaten bir miktar pazar payına sahip olduğu için değil, aynı zamanda olacakların başlangıcı olduğu için.
O ana kadar ZTE ve Huawei dışında Çinli markalar eski kıtayı kasıp kavurmaya çalışmamıştı. OPPO kısa bir baskın yaptı ancak kısa süre sonra yelkenleri geri çekti.
Ancak ABD’nin Huawei’yi veto etmesi, pandemi tarafından kısmen işleri yavaşlayan birçok şirketin planlarını hızlandırdı.
Xiaomi ve Samsung orta menzili süpürdü
Geçen yıl pazarın nasıl değiştiğine dair harika bir örnek, aşağıdaki araştırmanın sonucunda görülebilir.
İlk bölümde, solda, orta sınıf segmentinde Xiaomi‘nin Samsung’u etkilemeden orantısız bir şekilde nasıl büyüdüğünü görüyoruz.
Payını güçlü bir şekilde azaltan ise, üst seviye ve ultra üst segmentte kendi ışığıyla parıldayan, ancak orta menzilde neredeyse yok olan Apple.
2020 ve 2021’in ilk çeyreğinden itibaren bu iki sütunun 250 ila 499 dolar arasındaki telefonlara atıfta bulunduğunu ve Apple’ın söyleyecek çok şeyi olmadığını belirtmek önemli.
Sağ taraftan bakarsak ABD firmasında da belirgin olmasa da bir düşüş görüyoruz. Yüksek uçta (500 ila 699 dolar arasında değişen telefonlar), Samsung satışlarını büyük ölçüde artırdı ve Xiaomi de orta seviyeden çok daha az olmasına rağmen büyüdü.
Her şeye rağmen, her yılın ilk çeyreği Apple için iyi geçse de, her yıl yeni iPhone’ların lansmanına denk geldiği için en çok parladığı üçüncü çeyrek olduğu gerçeğini gözden kaçıramayız.