Xiaomi’nin yeni donanım ürünlerini tanıttığı etkinlikte önemli bir gelişme yaşandı. Çinli firma, aynı tasarımı 10 yıl kullandıktan sonra kurumsal görsel kimliğinin değiştiğini duyurarak büyük bir sürprize imza attı.
- Xiaomi Mi 11 ve Xiaomi Mi 11 Lite karşılaştırma: Hangi modeli satın almalısınız?
- Xiaomi’nin ilk katlanabilir akıllı telefonu Mi Mix Fold tanıtıldı: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
- Xiaomi Mi 11 Pro duyuruldu: İşte özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Xiaomi, yeni kimliği ile üst düzey pazarlardaki konumunu güçlendirmek istiyor. Bu kamsamda markanın yeni logosu, Xiaomi’nin üst düzey pazardaki konumunu güçlendirmek ve hedef kitleler arasındaki marka bilinirliğini artırmak amacıyla Japon Kenya Hara tarafından tasarlanan yeni ve dinamik bir logo olan “Alive” adı altında duyuruldu.
Xiaomi yaptığı açıklamada, Çinli teknoloji şirketinin felsefesini görsel bir perspektiften kapsamayı amaçlayan “Alive” teriminin seçildiğini, çünkü “teknolojinin canlı olan insanlar tarafından yaratıldığını, dolayısıyla teknolojinin de canlı olduğunu” belirtti .
Kare ve daire arasındaki dinamik denge
Yenileme süreci için tasarımcı Kenia Hara, kare ile daire arasında görsel olarak optimum dinamik bir denge sağlamak için “Superellipse” olarak bilinen matematiksel formülü (bazı parametreleri ayarlayarak) kullandı. Şirket, “Yeni logo, Xiaomi’nin esnekliğini, durmak bilmeyen karakterini ve ilerleme isteğini mükemmel şekilde temsil eden daha çevik bir şekle sahip” diyor.
Yeni tasarım, yeniden tasarlanan “MI” tipografisiyle birlikte köşelerde daha yumuşak ve yuvarlatılmış bir çerçeve benimsiyor. Elbette Xiaomi, kurumsal renk olarak turuncuyu koruyor, ancak üst düzey ürün serisinin uygulamalarına uyum sağlamak için siyah ve gümüşü tamamlayıcı renkler olarak kullanacaklarını da belirtiyor.
Yeni marka kimliğinin bir diğer yeni özelliği ise logonun karenin köşelerine sabitlenmemesi, içeriğe uyum sağlaması ve en uygun konuma yerleştirilebilmesidir.