Xiaomi, 5G altyapısı ile gelen iki akıllı telefon modeli olan Mi 10 ve Mi 10 Pro modellerini tanıttı. Mi 10, 14 Şubat’ta, Mi 10 Pro ise 18 Şubat’ta taşışa sunulacak. Çin’de başlayan ve dünyaya kısa sürede yayılarak, küresel bir panik oluşturan koronavirüs salgını gölgesinde, lansman Pekin’de gerçekleştirildi. Xiaomi, küresel pazarda elde ettiği başarıya karşın, Çin pazarındaki gücünü kaybetmemek adına geliştirdiği 5G özellikli iki telefonu ile, Çinli tüketicilerin karşısına çıktı. Dünyanın dördüncü büyük akıllı telefon üreticisi olan Xiaomi, Pekin’de düzenlediği etkinlikte iki modelini tanıttı. Mi 10 ve Mi 10 Pro, küresel pazara girmeden önce Çin’de satışa sunulacak.
Xiaomi Mi 10 tanıtım etkinliğinde öne çıkanlar
Xiaomi Mi 10 tanıtım etkinliğinde modellerin özellikleri ise şu şekilde:
- 6,67 inç tam yüksek çözünürlüklü ekran
- Qualcomm Snapdragon 865 işlemci
- Samsung tarafından geliştirilmiş 108 megapiksel sensör ile gelen 4 kamera
- Kablosuz şarj
Xiaomi Mi 10 ve Mi 10 Pro satış fiyatı, Çin’de 3.999 yuan ve 4.999 yuan olarak belirlendi. Bu da, Mi 10 modeli için 572 dolar yani, 3.450 lira, Mi 10 Pro içinse 4335 lira seviyesinde.
Şirket, Çinli tüketicilerin 5G konusundaki ilgisini çekmeyi hedefliyor
Xiaomi, tanıttığı yeni modellerle 5G kapasiteli akıllı telefonlar üzerinden yerli tüketicinin ilgisini çekmeyi amaçlıyor. Xiaomi, iç pazardaki azalan talebi yükseltmek için bir süredir stratejiler geliştirmeyi hedefliyordu. 5G altyapısı, süper yüksek hızdaki veri transferi anlamına geliyor. Bu da beraberinde daha hızlı içerik indirme ve daha iyi bir oyun deneyimini ifade ediyor. Xiaomi, araştırmalara göre Çin akıllı telefon pazarında 2019 yılında yüzde 21’lik bir kayıp yaşadı. Aynı araştırma, daha ucuz fiyata 5G kapasiteli akıllı telefon beklentisi vurgulanmıştı. Xiaomi, Mi 10 ve Mi 10 Pro ile rekabetçi bir fiyat ortaya koymayı da amaçladı.
Xiaomi’nin odak noktası Avrupa
Xiaomi’nin finans başkanı Shou Zi Chew, CNBC’ye verdiği röportajda şirketin odak noktasının şu anda Avrupa pazarı olduğunu söyledi. Shou, “Önümüzdeki birkaç yıl boyunca Batı Avrupa’ya ağırlık vereceğiz” ifadesini kullandı.
Xiaomi, son birkaç yılda özellikle İtalya ve İspanya gibi ülkelerde satışlarını artırmayı başardı. Analistler, 5G altyapısı ile gelen modellerde, şirketin Avrupa’daki satış hacminin yükselebileceğini öngörüyor.
Oppo ve Vivo’ya meydan okuma
Canalys’den bir analist, Xiaomi’nin 5G fırsatını lehine kullanabildiği takdirde, çok iyi bir 2020 geçirebileceğini ve pazarda büyümesini sürdürebileceğini ifade etti. Buna karşın, Xiaomi’nin yerli rakipleri içinde yer alan Oppo ve Vivo da benzeri stratejileri izliyor. Xiaomi’nin, Avrupa’da büyümesini sürdürebilmek için markalaşma sürecine daha fazla yatırım yapması gerektiği ifade ediliyor.
Koronavirüs etkisi
Koronavirüs salgını, Xiaomi’yi ciddi bir şekilde etkileyen krizlerden biri olarak hala büyük bir engel. Çin’de birçok üretici, üretimini durdurup planlarını askıya aldı. Geçtiğimiz gün iptal edilen ve Xiaomi’in Mi 10 modelinin lansmanını yapmayı planladığı, İspanya’da düzenlenecek olan 2020 Dünya Mobil Kongresi, Xiaomi’nin işini zorlaştıran engellerden sadece biri oldu. Kongre, virüs salgını endişeleri nedeniyle iptal edildi. Şirketin CEO’su Lei Jun, “Yaşam koronavirüs salgınının patlak vermesinden ötürü etkilenebilir ancak salgın tarafından yenilmeziz” ifadesini kullanmıştı. Jun ayrıca, “Yeterli koruma sağlarsak, araştırma ve geliştirme faaliyetlerine devam etmeli ve mümkün olan en kısa sürede normal işimize geri dönmeliyiz” yorumu yaptı.