Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Yandex Ads, Türkiye’de navigasyon kullananların tercihlerini açıkladı

Navigasyon uygulamaları markaların popüler pazarlama mecrası olacak.

by Barış Selman
13/09/2024
in Teknoloji
Yandex Ads, Türkiye’de navigasyon uygulaması kullananların tercihlerini açıkladı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Navigasyon uygulamaları, hızlı tüketim cafe restoran zincirlerinden, tekstil markalarının mağazalarına, otomobil bakım servislerinden elektrikli şarj istasyonlarına kadar birçok ürün ve hizmet sağlayıcısı için yeni bir reklam mecrası haline geldi. Bu yıl Temmuz ayında gerçekleştirilen araştırma, Türkiye çapında navigasyon uygulamaları kullanan tüketicilerin alışkanlıklarını ve eğilimlerini ortaya koydu.

Araştırma sonuçlarının açıklandığı basın toplantısının açılışında konuşan Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva, navigasyon uygulamalarını kullanan tüketicilerin eğilimlerini ortaya koyan araştırmanın dijital reklam sektörü açısından da önemli bir metrik oluşturacağını söyledi. Zueva, “Araştırmada navigasyon uygulaması kullanıcılarının birçok farklı özelliğini ortaya koyduk. Yandex Navi’nin markalar açısından çok daha önemli ve faydalı bir reklam mecrası haline geleceğinden hiç şüphemiz yok” diye konuştu.

81 milyon rota çizildi

Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila ise Yandex Navi uygulamasının Türkiye’de popüler uygulamalar arasında yer aldığını ifade etti. Atila, şunları söyledi: “Araştırma sonuçları genel tüketici profilini ve alışkanlıklarını anlamak açısından bizim stratejik bir rota oluşturmamızı sağladı. Bugüne kadar Yandex Navi ile Türkiye’nin her yerine akıllı telefonlardan aylık 81 milyon rota çizildi. Bizler de reklam sektörünün önemli bir ihtiyacını karşılıyoruz. Türkiye’deki yaygın iş ortağı dijital ajans ağımızla, şehirlerin yoğun caddelerinden ülkemizin tüm tatil yörelerine rota çizen kullanıcılara markaların mesajlarını anlık ve yerinde iletmeleri artık çok kolay…”

Araştırmanın sunumunu yapan Ipsos Temsilcisi, araştırmayı 1500 kişiyle online olarak gerçekleştirdiklerini belirtti.

Yandex Ads, Türkiye’de navigasyon uygulaması kullananların tercihlerini açıkladı
Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva

Araştırmada öne çıkan başlıklar şöyle;

  • Navigasyon uygulamaları kullanıcılarının çekirdek kitlesi evli, 25-44 yaş aralığında ve ortalama tek çocuk sahibi kadın ve erkeklerden oluşuyor.
  • Kullanıcıların yüzde 62’si üniversite mezunu. Bu oran Yandex Navi kullanıcılarında yüzde 67.
  • Kullanıcıların yüzde 47’si yüksek gelir grubunda, bu oran Yandex Navi kullanıcılarında yüzde 53.
  • Satın alınan ilk 3 ürün arasında gıda, giysi ve hazır gıda yer alıyor. Kullanıcıların bir önceki ay içinde en çok aradıkları hizmet noktaları kuaför, otomobil ya da lastik servisleri oldu.
  • Kullanıcıların yüzde 41’i paket yemek siparişi verirken, yüzde 38’i restoranda yemek yemeyi tercih ediyor. Her 2 Yandex Navi kullanıcısından biri öğle yemeği siparişi veriyor veya restoranda yemek yiyor.
  • Kullanıcıların yarısından fazlasının (yüzde 59) evcil hayvanı var. Yandex Navi kullanıcılarında bu oran yüzde 68. Kullanıcılar arasında en popüler evcil hayvanlar sırasıyla kediler, kuşlar ve köpekler oldu.

Yandex Navi kullanıcı kitlesi ‘varlıklı’

  • Her 3 navigasyon kullanıcısından birinin bir yatırım hesabı bulunuyor. Yandex Navi kullanıcıları diğer navigasyon kullanıcılarına kıyasla daha fazla yatırım hesabına sahip.
  • Kullanıcıların yaklaşık yarısı yeni bir ev veya daire satın almayı planlıyor. Yandex Navi kullanıcılarının büyük kısmı gayrimenkul sahibi ve yüzde 47’si ev satın almayı, yüzde 30’u da arsa almayı planlıyor.
  • Kullanıcıların yüzde 76’sı, Yandex Navi kullanıcılarının ise yüzde 83’ü araç sahibi. Kullanıcıların yüzde 71’i, Yandex Navi kullanıcılarının ise yüzde 80’i aracını değiştirmeyi planlıyor. Yandex Navi kullanıcılarının yüzde 44’ü 1-2 yıl içinde, yüzde 33’ü 3-5 yıl içinde aracını değiştirmeyi planlıyor.
  • Navigasyon kullanıcılarının yüzde 30’u, Yandex Navi kullanıcılarının yüzde 38’i aynı zamanda motosiklet veya bisiklet gibi araçları kullanıyor.

Rota hem yurt içi hem yurt dışı tatil yörelerine oluşturuldu

  • Navigasyon kullanıcılarının yüzde 87’si son seyahatini Türkiye’de yaptığını ifade etti. Kullanıcıların en çok tercih ettiği tatil aktiviteleri arasında plaja gitmek, günübirlik geziler ve alışveriş yer aldı.
  • Navigasyon kullanıcıları yurtdışına en çok tatil amaçlı seyahat ediyor. Kullanıcıların yüzde 64’ü yılda 3 veya daha fazla kez yurtdışına tatile çıkıyor. Yandex Navi kullanıcılarında bu oran yüzde 72.
  • Yandex Navi kullanıcıları daha sık seyahat ediyor ve daha çok yerel bölgelerde aktif tatilleri tercih ediyor.
  • Navigasyon kullanıcılarının yüzde 43’ü yılda 3 defa ya da daha sık Türkiye içinde tatile çıkarken, kullanıcıların yüzde 48’si de yıl içinde 1-2 defa yurtiçinde tatile gidiyor.
Tags: YandexYandexAds

İLGİLİ YAZILAR

Yandex: İstanbul'un en hareketli ilçeleri hangileri?
Teknoloji

Yandex: İstanbul’un en hareketli ilçeleri hangileri?

by Kerem Gülen

Yandex Türkiye, İstanbul'da yaşamın en hareketli ilçelerini ortaya koyan detaylı bir araştırmanın sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yandex...

Read moreDetails
Yandex'ten İstanbul toplu taşımaya ücret ve kampanya desteği
Basın bülteni

Yandex’ten İstanbul toplu taşımaya ücret ve kampanya desteği

by DIGITAL REPORT

Yandex Türkiye, İstanbul'daki toplu taşıma deneyimini iyileştirmek amacıyla Yandex Maps ve Yandex Navigasyon uygulamalarına yeni özellikler ekledi. Kullanıcılar artık rota...

Read moreDetails
Yandex reklam SDK'sı uygulama gelirini artırıyor
Marka

Yandex reklam SDK’sı uygulama gelirini artırıyor

by DIGITAL REPORT

Yandex Reklam Ağı ekibi, geliştiricilerin uygulama içi reklamlardan daha fazla kazanç elde etmelerine destek olmak amacıyla Yandex Mobil Reklamlar SDK'sını...

Read moreDetails
Yandex Türkiye haritalar uygulamasına görsel güncelleme
Basın bülteni

Yandex Türkiye haritalar uygulamasına görsel güncelleme

by DIGITAL REPORT

Yandex Türkiye, Maps uygulamasında görsel bir güncelleme yaparak haritaları daha gerçekçi ve kullanışlı hale getirdi. Güncellenen tasarım ile haritalar daha...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM