Yandex Reklam Ağı ekibi, geliştiricilerin uygulama içi reklamlardan daha fazla kazanç elde etmelerine destek olmak amacıyla Yandex Mobil Reklamlar SDK’sını güncellediğini açıkladı. Dünyanın en iyi 20 reklam SDK’sı arasında yer aldığı belirtilen Yandex Mobil Reklamlar SDK’sı, dünya çapında 20 binden fazla uygulama tarafından kullanılıyor.
Güncellemeler, reklam gelirini artırmaya destek olacak yeni özellikler ve iyileştirmeleri içeriyor. Ayrıca, gelişen uygulama mağazası politikalarına ve platform standartlarına uyumluluğu sağladığı ifade ediliyor. Son sürümde DivKit güncellemeleri yer alıyor. Sunucu odaklı kullanıcı arayüzü (UI) DivKit’in güncellenmesiyle reklam stilleri ve yerleşimleri üzerinde daha fazla deneme yapılması ve daha fazla tıklama sağlayan tasarımların bulunması amaçlanıyor.
Ardarda birden fazla reklam gösteren formatlar için bir sonraki reklama otomatik atlama özelliği devre dışı bırakıldı. Şirketten yapılan açıklamada, bu değişikliğin kullanıcıların her bir reklamla interaksiyon kurması için daha fazla zaman tanıdığı ve bu formatlardan elde edilen gelirin yüzde 11 arttığı belirtiliyor.
Video reklam ön izlemeleri özelliği de sisteme getirildi. Reklam videosu yüklenirken gecikme yaşandığında, kullanıcılar boş ekran yerine önizleme görüntüsü görecek. Bu düzenlemenin reklamların daha fazla tıklanmasına yardımcı olduğu ve yüzde 4 ek gelir getirdiği belirtiliyor.
Görüntülü banner’lar ve yatay reklam videoları için yeni tasarımlar sunulmaya başlandı. Bu formatın reklam gelirini yüzde 5’e kadar artırabileceği ifade ediliyor. Yandex Ad Network’ün native reklamları artık AppLovin MAX aracılığıyla da çalışıyor. Bu formatı kullanmaya başlamak için adaptörün güncellenmesi gerektiği belirtiliyor.
Reklam seçimi iyileştirme çalışmaları kapsamında, Yandex Ad Network’ün 50’den fazla DSP ile işbirliği yaptığı ve bunun uygulamanız için rakip tekliflere daha fazla erişim sağladığı aktarıldı. Envanter için daha fazla reklamveren rekabet ettiğinde, uygulamanın daha fazla gelir elde etme potansiyeline sahip olacağı, yeni DSP’lerle çalışıldığı sırada reklam dağıtımının daha istikrarlı hale getirildiği belirtildi.
Teklif tabanlı aracılık kullanan kullanıcıların, Yandex’in Güney Kore ve ABD gibi yeni pazarlardaki kullanıcılara reklamlar gösterdiğini fark etmiş olabileceği, en güncel SDK’nın bu yeni bölgelerdeki kullanıcılara daha fazla reklam gösterilmesini sağladığı ifade edildi.
Diğer iyileştirmeler arasında en son AppMetrica SDK ile tam uyumluluk, daha hızlı banner otomatik yenileme, iOS’ta SKAdNetwork için daha iyi atıf, reklam dönüşüm oranlarını artırmaya yönelik çeşitli optimizasyonlar ve hata düzeltmeleri yer alıyor. Bu güncellemelerin dönüşümleri maksimize etmeye ve uygulamanın reklam gelirini artırmaya yardımcı olmak için tasarlandığı belirtildi.




