Yapay zeka oyun dünyasında zaten kullanılıyordu. Fakat oyunların genellikle iç yapısında bulunuyor ve oyuncu ile direkt bir temasa geçilmiyordu. Artık bu olay değişecek gibi gözüküyor. NVIDIA ve Ubisoft bu konuda bazı adımlar atıyor.
Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda (GDC), NVIDIA, yapay zekayı kullanarak seslendirme, animasyon ve hatta oyun içi diyaloglar yaratmak için geliştiricilere sunduğu “dijital insan” araçlarının gücünü sergiledi. Ubisoft’ta da geçtiğimiz aylarda buna benzer bir duyuru olmuştu.
Yapay zeka ile şekillenen oyunlar
“Covert Protocol” isimli etkileşimli teknoloji demosu, oyunculara yapay zeka destekli NPC’lerle (oyuncu olmayan karakterler) sohbet etme imkanı sunuyor. NPC’ler oyun yapımcıları tarafından tasarlanmış ve diyalogları önceden belli olan karakterlerdir. Artık firmalar NPC’lere daha büyük roller veriyor ve her oyun deneyimi, oyuncuların gerçek zamanlı etkileşimleriyle şekillenerek benzersiz sonuçlar yaratmayı amaçlıyor. NVIDIA’nın geliştirici ve performans teknolojileri başkan yardımcısı John Spitzer, şirketin yapay zeka teknolojisinin “dijital etkileşimleri gerçekçi kılmak için gereken karmaşık animasyonların ve konuşma dilinin gücünü sağlayabileceğini” belirtiyor.
Geçtiğimiz Mayıs ayında NVIDIA’nın fütüristik bir ramen dükkanı demosu ile tanıttığı Avatar Cloud Engine (ACE) teknolojisi ile iş birliği içinde hazırlanan yeni “Covert Protocol” demosu, yapay zeka destekli NPC’lerin gerçek oyunlarda ne kadar etkili olabileceğini doğrudan göstermese de NPC’lerin değişken seslendirmelerinin kısa kliplerini içeriyor. Seslendirmeler ve dudak senkronizasyonlu animasyonlar, sanki ekrandan sizinle gerçek bir sohbet robotu konuşuyormuş hissi uyandırmakla birlikte, hâlâ bir miktar yapay kalıyor.
Oyunlarda yapay zeka devri başlıyor
Ubisoft da bu konuda çalışmalarını NVIDIA ve Inworld ile beraber sürdürüyor. Açık dünya mantığını çoğunlukla gördüğümüz Ubisoft oyunlarında NPC’ler çok fazla tekrara düşüyordu. Firmanın bu durumu değiştirmek için böyle bir adım atması gerçekten sevindirici. Ubisoft, bu NPC’lerin bir prototip, bir “yaratıcı deney” olduğunu, Inworld.ai ve NVIDIA iş birliğiyle geliştirilen bir Ar-Ge projesi olduğunu açıkça vurguluyor. Şimdilik bunları tam teşekküllü bir oyunda kullanıma sunmayı kesin olarak taahhüt etmiyorlar. ACE’ın aksine Ubisoft’un kendi teknolojisinin ismi NEO fakat anlaşılacağı üzere altyapıların ikisi de aynı.
Inworld, diğer geliştiricileri NVIDIA’nın ACE dijital insan teknolojisini benimsemeye teşvik etmek için “Covert Protocol”un kaynak kodunu “yakın gelecekte” yayınlamayı planladığını belirtti. Şirket ayrıca, yapay zeka destekli karakterler, hikayeler ve görevler oluşturmak için Xbox araçları tasarlamak amacıyla, Kasım 2023’te Microsoft ile bir ortaklık kurduğunu duyurdu.
NVIDIA’nın Audio2Face teknolojisi de “World of Jade Dynasty” isimli çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunundan (MMO) bir kesitle sunuldu. Bu kesitte karakterlerin hem İngilizce hem de Mandarin Çincesi konuşmalara eşleşen dudak senkronizasyonlarına sahip olduğu gösteriliyor. Buradaki amaç, Audio2Face’in oyunları karakterlerin manuel olarak yeniden animasyonuna gerek kalmadan birden çok dilde oluşturmayı kolaylaştıracağı fikri. “Unawake” adlı aksiyon oyunundan bir başka video, Audio2Face’in hem sinematiklerde hem de oyun sırasında yüz animasyonları oluşturmak için nasıl kullanılabileceğini gözler önüne seriyor.
Microsoft, Google DeepMind kurucu ortağı Mustafa Süleyman’ı bünyesine kattı
Yeni teknoloji gösterimleri, oyun geliştiricilerini oyunlarına yapay zeka destekli NPC’ler eklemeyi denemeye ikna etmek için yeterli olabilir. Fakat oyun içi diyaloglarda işlerin pek de ilerleme göstermediği görülüyor.
Öne çıkan kaynak görseli: Sean Do / Unsplash