digital report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
digital report
Digital Report Pro

Yeme içme sektöründeki hijyen kaygılarını teknoloji çözüyor

Yazar: Barış Selman
18 Aralık 2020
Kategori: Pro
A A
Yeme içme sektöründeki hijyen kaygılarını teknoloji çözüyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Yeme içme sektöründeki hijyen kaygılarını teknoloji çözüyor
    • Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone yerli mesajlaşma uygulamaları için güç birleştirdi
    • Paymes 2020’de 3,5 kat büyüyerek cirosunu 4’e katladı
    • Telegram ve Signal 2021’in ilk kazananları oldu
    • LinkPlus yoluna Redington Türkiye olarak devam edecek
  • Önemli olan sağlık ve sürdürülebilirlik

Yeme içme sektöründeki hijyen kaygılarını teknoloji çözüyor. Koronavirüs ile mücadele kapsamında yeme içme mekanlarının faaliyetlerine geçici bir süre ara vermesi, eve yemek siparişini son 1 ayda yüzde 50 artırdı. Tüm sektörün gelirlerinin yüzde 100’ünü eve sipariş üzerinden elde etme çabasının önündeki en büyük engel ise tüketicinin artan hijyen kaygısı. Bulut tabanlı IP kameralar sayesinde restoran mutfaklarını tüketiciyle paylaşan işletmelerin, paket siparişte hızlı bir yükseliş yaşaması bekleniyor.

Yeme içme sektöründeki hijyen kaygılarını teknoloji çözüyor

Pandemide ikinci dalganın hızlanmasıyla birlikte kasım ayı ortasından itibaren Türkiye’de yeme içme sektörü sadece paket servis hizmeti verebiliyor. Toplam 200 bin lokanta ve restoranın yer aldığı sektörde, bu yeni uygulamayla paket servis veren marka ve restoran sayısı hızla artmaya başladı. Normal zamanda gelirlerinin yüzde 5-10’u paket servisten gelen restoran ve lokantalar, bu dönemde tüm gelirlerini bu hizmet üzerinden elde etmeye çalışıyor. Online yemek sipariş platformlarının verilerine göre sektöre yönelik uygulamanın hayata geçtiği kasım ayı ortasından itibaren, eve siparişler yüzde 50 artış gösterdi.

  • Sensormatic, TelPark ile park sorununa çözüm buluyor
  • Sensormatic ile daha güvenli alanlar yaratmak mümkün

Bu artışın önümüzdeki dönemde sürmesi bekleniyor. Büyümenin önündeki tek engel olarak özellikle pandemi döneminde tüketicinin artan hijyen kaygıları gösteriliyor. Ancak teknoloji bu soruna da çözüm oldu. İşletmelerin mutfaklarına yerleştirilen bulut tabanlı IP kameralar sayesinde tüketiciler, gerçek zamanlı olarak sipariş vermek istedikleri restoranın hijyen koşullarına uyup uymadığını görebiliyor. Verilen siparişlerinin hangi koşullarda hazırlandığını takip edebiliyorlar.

İLGİLİYAZILAR

Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone yerli uygulamalar için güçlerini birleştirdi

Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone yerli mesajlaşma uygulamaları için güç birleştirdi

Paymes 2020’de 3,5 kat büyüyerek cirosunu 4’e katladı

Paymes 2020’de 3,5 kat büyüyerek cirosunu 4’e katladı

Telegram ve Signal 2021'in ilk kazananları oldu

Telegram ve Signal 2021’in ilk kazananları oldu

LinkPlus yoluna Redington Türkiye olarak devam edecek

LinkPlus yoluna Redington Türkiye olarak devam edecek

Önemli olan sağlık ve sürdürülebilirlik

Elektronik güvenlik ve iş zekası alanında yenilikçi teknolojileriyle öne çıkan Sensormatic de Buluttan Canlı Yayın hizmeti ile yeme içme sektöründeki işletmelere bu konuda önemli bir çözüm ortağı oluyor. Bu hizmet sayesinde restoranların mutfakları internetten canlı olarak yayınlanıyor. Paket servis siparişi verecek kişiler, restoranın web sitesine entegre edilen sistem sayesinde, yiyeceklerin özel hijyen koşullarına uygun olarak hazırlandığını canlı olarak izleyebiliyor. Sensormatic Teknoloji Direktörü Dr. Serdar İnce, bulut tabanlı IP kameraların sektördeki güven sorununu çözecek en önemli çözümlerden biri olduğunu dile getiriyor.

Sadece Türkiye’nin değil tüm dünyanın salgın etkisiyle kapanma dönemine girdiğini belirten ve bu durumdan en çok hizmet sektörünün etkilendiğini ifade eden İnce, sözlerine şöyle devam ediyor:

Yeme içme sektöründeki hijyen kaygılarını teknoloji çözüyor
Yeme içme sektöründeki hijyen kaygılarını teknoloji çözüyor

“Hizmet sektöründe de en çok yeme içme sektörü kapanma nedeniyle ciddi gelir kaybına uğradı. HORECA kanalında yüzde 50’lere varan daralma yaşandı. Paket servis ise bu noktada sektörün en büyük çıkış yolu. Bu hizmetin büyümesinin önündeki en önemli engel olan hijyen kaygılarını da teknoloji çözüyor. İşletmelerin mutfaklarına yerleştirilen bulut tabanlı IP kameralar, ihtiyaç duyulan şeffaflığı sağlıyor. Böylece işletmeye olan güven duygusu artırılıyor. Önümüzdeki süreçte daha çok işletmenin bu çözümleri kullanmasıyla yeme içme sektöründe kayıpların daha hızlı telafi edilmesini bekliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Veri ihlalleri sağlık kurumlarını etkiliyor
Etiketler: güvenlikHijyenPaket servispandemiSektörlerteknolojitüketiciYemek Sektörü
PaylaşTweet'lePaylaşGönderPaylaş

İLGİLİ YAZILAR

Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone yerli uygulamalar için güçlerini birleştirdi

Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone yerli mesajlaşma uygulamaları için güç birleştirdi

Paymes 2020’de 3,5 kat büyüyerek cirosunu 4’e katladı

Paymes 2020’de 3,5 kat büyüyerek cirosunu 4’e katladı

Telegram ve Signal 2021'in ilk kazananları oldu

Telegram ve Signal 2021’in ilk kazananları oldu

LinkPlus yoluna Redington Türkiye olarak devam edecek

LinkPlus yoluna Redington Türkiye olarak devam edecek

Sanal PosÜcretsiz Sanal Pos

SON HABERLER

En iyi USB 3.0 flash bellek modelleri
Teknoloji

En iyi USB 3.0 flash bellek modelleri

Intel, H570 ve B560 anakartlar için bellek hız aşırtma desteği sunacak
Teknoloji

Intel, H570 ve B560 anakartlar için bellek hız aşırtma desteği sunacak

Microsoft ve Oracle, COVID-19 için sanal bir aşı pasaportu üzerinde çalışıyor
Pro

Microsoft ve Oracle, COVID-19 için sanal bir aşı pasaportu üzerinde çalışıyor

MSI, CES 2021’de ilk PCIe 4.0 NVMe SSD modelini tanıttı
Teknoloji

MSI, CES 2021’de ilk PCIe 4.0 NVMe SSD modelini tanıttı

Microsoft, OneDrive dosya boyutu sınırını 250 GB yaptı
Teknoloji

Microsoft, OneDrive dosya boyutu sınırını 250 GB yaptı

Google, Fitbit satın almasını resmen tamamladı
Pro

Google, Fitbit satın almasını resmen tamamladı

SON FORUM GÖNDERİLERİ

Stalk nedir, stalking nedir, ne a …yazan Fair1 hafta önce
Kolayca Instagram foto indir: Ins …yazan Fair1 hafta önce
Android için en iyi yaşlandırma u …yazan Fair1 hafta önce
Instagram güncelleme hakkında her …yazan Fair1 hafta önce
iPhone 12'de 5G'yi kapatmayazan Fair2 hafta önce
digital report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM