Netflix, Google’ın video hizmeti tarafından üç aylık gelir açısından en iyi konuma geldi ve YouTube, dördüncü çeyrekte 8,6 milyar dolarlık reklam geliri bildirdi. 2021 mali yılı için YouTube, 28,8 milyar dolarlık gelir elde etti.
YouTube reklam geliri ile Netflix’i geride bıraktı
YouTube, 2020’nin 4. çeyreğinde reklamlardan 6.9 milyar dolar gelir bildirdi ve bu da platformun devam eden hızlı genişlemesini vurguladı. Netflix, 2020’deki 6,6 milyar dolara kıyasla 2021’in dördüncü çeyreğinde 7,7 milyar dolar gelir elde etti ve bu da platformun devam eden güçlü büyümesini gösteriyor. Bu arada, Google’ın ana işletmesi olan Alphabet, gelirin büyük çoğunluğunu Google arama ağı reklamcılığı ile birlikte, çeyrek için 75,3 milyar dolar ve yıl için 257,6 milyar dolar gelir elde etti.
“Yıllık %32 artışla 75 milyar dolarlık dördüncü çeyrek gelirimiz, reklamveren harcamalarındaki geniş tabanlı gücün ve güçlü çevrimiçi tüketici etkinliğinin yanı sıra Google Cloud’dan devam eden önemli gelir artışını yansıttı. Yatırımlarımız, insanların, ortaklarımızın ve işletmelerimizin ihtiyaç duyduğu hizmetleri sunarak bu büyümeyi sürdürmemize yardımcı oldu ve uzun vadeli fırsatlara yatırım yapmaya devam ediyoruz.”
Google’dan 200 milyar dolarlık gelir rekoru
Google’ın geçen haftaki kazanç çağrısında, perakende, finans, medya ve eğlence ve seyahat dahil olmak üzere Google için öne çıkan birkaç reklam kategorisinden bahseden şirketin baş iş yetkilisi Philipp Schindler yer aldı.
YouTube CEO’su Sundar Pichai şu açıklamalarda bulundu:
“Podcast’ler, oyun, öğrenme, spor, tüm bu alanlarda dikey olarak özel bir bakış atacağız ve içerik oluşturucuları nasıl daha iyi destekleyebileceğimizi bulacağız.”