YouTube çocuklar için kurallarını değiştirdi. Popüler video platformu, çocuklar tarafından izlenilen videoların kurallarında değişikliğe gitmek zorunda kaldı. Çocukların datasını topladığı gerekçesi ile ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC) tarafından Eylül ayında 170 milyon dolar cezaya çarptırılmıştı. Bu sebeple kullanıcı kurallarını güncelleyen Youtube, platformun artık çocuklar için daha güvenli bir hale geldiğini belirtti.
Bundan böyle bir Youtube kanalı oluşturmak için kullanıcının bir Google hesabının olması gerekiyor. Yaş sınırı ise ülkelere göre değişiklik gösteriyor. Avusturya’da yaş sınırı 14 iken Amerika’da bu sınır 13 olarak kabul ediliyor.
Fakat pratikte belirtilen yaş sınırının altındaki çocuklar da video platformunda vakit geçirebiliyor. Bir hesabı olmayıp site içerisinde zaman geçiren bu ziyaretçileri korumak için yapılan değişiklikler etkili olacak gibi gözüküyor.
YouTube’un yeni kuralları ne?
Artık her kullanıcı kendi içeriğini site içerisine yüklerken içeriğin çocuklar için olup olmadığını belirtmek zorunda. Doğruluğu kontrol etmek için ise yapay zeka devreye girecek. Çocuklar için üretildiği belirtilen içeriklerde kişiselleştirilmiş reklamlar aktif olmayacak ve gösterilmeyecek.
Şimdilik YouTube için çocuk kategorisinde üretilen içeriklerin hepsi listelenmiş durumda. Ek olarak çocuk ve çocuk figürünün gösterilme şekli, popüler çocuk animasyonları ve programlar, çocuk oyuncakları ve şarkıları belirtiliyor. Bu içeriklerde kişiselleştirilmemiş reklamlar, yani kişisel verileri kullanmayıp video içeriğine göre çıkan reklamlar ise kullanıcıya gösterilmeye devam edecek.
Fakat içerik üreticileri, reklam limitlemesi yüzünden kanallarının satışlarında düşüş yaşayacağı konusunda endişeleniyorlar. “The Verge” de bir yazısında, bir oyuncak üreticisinin YouTube kanalının yetişkinler tarafından da takip edilebileceğinden bahsediyor.
Değişikliğe ne sebep oldu?
FTC, YouTube’u bizzat aile onayı almadan çocuk kanallarındaki kullanıcıların verilerini toplamakla suçladı. Buradaki amaç ise kullanıcı verisini kullanarak hedeflenen reklamların daha doğru bir şekilde dağıtılması ve böylece daha fazla para kazanmak.