Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

YouTube Shorts’a alışveriş ürünü çıkartmaları geliyor

by DIGITAL REPORT
19/06/2025
in Teknoloji
YouTube Shorts'a alışveriş ürünü çıkartmaları geliyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

YouTube, yaptığı duyuruyla Shorts içeriklerinde alışveriş deneyimini geliştirmeye yönelik önemli bir adım attı. Şirket, kullanıcıların videolarda tanıtılan ürünlerin satın alınabilir olduğunu kolayca anlamalarını sağlayacak ‘Alışveriş Ürünü Çıkartmaları’nı kullanıma sundu. Bu yeni özellik, içerik üreticilerinin kazançlarını artırmaları için de yeni bir yol sunuyor.

YouTube’un geçen ay gerçekleştirdiği testler, Alışveriş Ürünü Çıkartmaları içeren Shorts videolarının, daha önceki ‘Alışveriş butonu’na sahip videolara göre %40’tan daha fazla ürün tıklaması aldığını gösterdi. Daha önce, etiketlenmiş ürünler Shorts videolarının sol alt köşesinde bir banner içinde ve bir alışveriş butonuyla görüntüleniyordu. Bu bannera tıklamak, kullanıcıların göz atabileceği ve alışveriş yapabileceği ürünlerin bir listesini açıyordu.

Artık, içerik üreticileri Shorts videolarında ürünleri etiketleyerek otomatik olarak bir çıkartma oluşturabiliyorlar. Bu çıkartma, etiketledikleri ilk ürüne göre şekilleniyor ve içerik üreticileri çıkartmanın boyutunu ve yerleşimini ayarlayabiliyor. Bir Shorts videosunda birden fazla ürün etiketlendiğinde, kullanıcılar çıkartmadaki aşağı ok simgesine dokunarak ürünlerin tam listesini görebiliyor. İlgilendikleri bir ürüne tıkladıklarında ise doğrudan o ürünün perakendecisinin web sitesine yönlendiriliyorlar.

Alışveriş Ürünü Çıkartmaları, önümüzdeki hafta içinde küresel olarak kullanıma sunulacak. Güney Kore başlangıçta bu kapsamın dışında bırakılacak olsa da, YouTube bu özelliği yakın zamanda Güney Kore’de de başlatmayı planlıyor.

YouTube CEO’su Neal Mohan, Cannes Lions 2025’te yaptığı açıklamada, Shorts videolarının günlük ortalama 200 milyardan fazla görüntülenme sayısına ulaştığını belirtti. Mohan ayrıca, Google’ın hem video hem de ses üretebilen Veo 3 video oluşturucusunun bu yazın ilerleyen dönemlerinde Shorts’a entegre edileceğini de paylaştı.

Tags: reklamShortsYouTube

İLGİLİ YAZILAR

YouTube’da yorumlar görünmeme sorununu çözen pratik yollar
Rehber

YouTube’da yorumlar görünmeme sorununu çözen pratik yollar

by Kerem Gülen

YouTube videolarını izlerken yorumlar, içerik hakkında değerli geri bildirimler sunar ve topluluk etkileşimini artırır. YouTube'da yorumlar görünmüyor sorununu çözmek için...

Read moreDetails
YouTube 2029 Oscar'larını exclusive alacak
Teknoloji

Oscar yayınları 2029’dan itibaren YouTube’a taşınıyor

by Emre Çıtak

Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi, YouTube'un 2029'dan itibaren Oscar Ödülleri'ni özel olarak yayınlama hakkını kazandığını Çarşamba günü duyurdu. Google'a ait...

Read moreDetails
YouTube ABD'li üreticilere PYUSD ödemesi sunuyor
Kripto

YouTube, ABD’li üreticilere PYUSD ödemesi sunuyor

by Emre Çıtak

YouTube, ABD merkezli içerik üreticilerine PayPal'ın PYUSD sabitcoin'iyle ödeme alma imkanı sağladı. Fortune dergisinin Perşembe günü yayımladığı habere göre, PayPal'ın...

Read moreDetails
YouTube’da video yüklenmeme sorununu çözmenin pratik yolları
Rehber

YouTube’da video yüklenmeme sorununu çözmenin pratik yolları

by Kerem Gülen

YouTube'da video yüklenmiyor sorunuyla karşılaştığınızda, sevdiğiniz içerikleri izleyememek büyük bir hayal kırıklığı yaratabilir. Bu tür aksaklıklar genellikle bağlantı veya cihaz...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM