YouTube, yaptığı duyuruyla Shorts içeriklerinde alışveriş deneyimini geliştirmeye yönelik önemli bir adım attı. Şirket, kullanıcıların videolarda tanıtılan ürünlerin satın alınabilir olduğunu kolayca anlamalarını sağlayacak ‘Alışveriş Ürünü Çıkartmaları’nı kullanıma sundu. Bu yeni özellik, içerik üreticilerinin kazançlarını artırmaları için de yeni bir yol sunuyor.
YouTube’un geçen ay gerçekleştirdiği testler, Alışveriş Ürünü Çıkartmaları içeren Shorts videolarının, daha önceki ‘Alışveriş butonu’na sahip videolara göre %40’tan daha fazla ürün tıklaması aldığını gösterdi. Daha önce, etiketlenmiş ürünler Shorts videolarının sol alt köşesinde bir banner içinde ve bir alışveriş butonuyla görüntüleniyordu. Bu bannera tıklamak, kullanıcıların göz atabileceği ve alışveriş yapabileceği ürünlerin bir listesini açıyordu.
Artık, içerik üreticileri Shorts videolarında ürünleri etiketleyerek otomatik olarak bir çıkartma oluşturabiliyorlar. Bu çıkartma, etiketledikleri ilk ürüne göre şekilleniyor ve içerik üreticileri çıkartmanın boyutunu ve yerleşimini ayarlayabiliyor. Bir Shorts videosunda birden fazla ürün etiketlendiğinde, kullanıcılar çıkartmadaki aşağı ok simgesine dokunarak ürünlerin tam listesini görebiliyor. İlgilendikleri bir ürüne tıkladıklarında ise doğrudan o ürünün perakendecisinin web sitesine yönlendiriliyorlar.
Alışveriş Ürünü Çıkartmaları, önümüzdeki hafta içinde küresel olarak kullanıma sunulacak. Güney Kore başlangıçta bu kapsamın dışında bırakılacak olsa da, YouTube bu özelliği yakın zamanda Güney Kore’de de başlatmayı planlıyor.
YouTube CEO’su Neal Mohan, Cannes Lions 2025’te yaptığı açıklamada, Shorts videolarının günlük ortalama 200 milyardan fazla görüntülenme sayısına ulaştığını belirtti. Mohan ayrıca, Google’ın hem video hem de ses üretebilen Veo 3 video oluşturucusunun bu yazın ilerleyen dönemlerinde Shorts’a entegre edileceğini de paylaştı.




