Youtube tarafından TikTok’a rakip olarak geliştirilen Shorts, önümüzdeki günlerde, beta sürümüyle Hindistan’da kullanıma sunulacak. Kullanıcıların 15 saniyelik videolar çekip paylaşmasına imkan verecek olan servis, Instagram Reels’de olduğu Youtube uygulamasına entegre edilecek.
- Oracle, Tiktok konusunda ciddi: Microsoft’u devre dışı bıraktı
- Instagram Reels nasıl kullanılır?
- YouTube Shorts özelliği TikTok ile rekabeti artıracak
TikTok’un Hindistan’da yasaklanması, ardından da ABD’de yasaklanacağının konuşulması, dev şirketleri harekete geçirdi. Pek çok sosyal medya platformu kendi TikTok benzeri platformunu oluşturmak için çalışmalara başladı.
Instagram bu konuda en hızlı davranan platformlardan bir tanesi oldu. TikTok’un Hindistan’da yasaklanmasının hemen ardından adım atan Instagram, çok kısa bir zaman içerisinde Reels isimli özelliği kullanıma sundu. Bu özellikle birlikte kullanıcılara, çeşitli müzik ve efektler ile 15 saniyelik videolar oluşturma imkanı sunuldu.
Instagram Reels’in ardından Youtube da Shorts ile TikTok’a rakip oluyor
Instagram’ın ardından harekete geçen bir diğer sosyal medya devi ise Youtube oldu. Google, çatısı altında bulunan Youtube’a Shorts isimli bir özellik ekleyeceğini ve bu özelliğin beta sürümünü ilk olarak Hindistan’a kullanıma sunacağını açıkladı. Bir kaç gün içerisinde yayınlanacak özellik, Hindistan’da, TikTok’un yerini alan yerel uygulamalarala rekabet etmeye başlayacak.
Verilen bilgilere göre Shorts, ayrı bir uygulama şeklinde değil de, Youtube’un içerisine entegre edilmiş bir özellik olarak gelecek. Youtube, ana ekrana Shorts ile ilgili yeni bir sekme ekleyecek. Youtube kullanıcıları Shorts videolarını görmek istedikleri zaman, bu sekmeye dokunacaklar ve 15 saniyelik videolara hızlı bir şekilde erişebilecekler.
Shorts’taki videolar da, tıpkı TikTok’ta olduğu gibi dikey bir şekilde görünecek. Aynı şekilde bir videodan diğerine geçmek için, ekranı aşağı veya yukarı yönlü olarak hareket ettirmek yeterli olacak.
Youtube TikTok benzeri özelliği Shorts’un kullanımını daha kolaylaştıracak bir takım adımlar atacak. Buna göre Youtube uygulamasına Shorts videoları oluşturmak için ayrı bir buton eklenecek. Kullanıcılar, tıpkı TikTok’ta olduğu gibi, 15 saniyelik videolara çeşitli efektler, filtreler ve müzikler ekleyebilecekler.
Birkaç gün içerisinde, Hindistan’da beta sürümü ile kullanıma sunulacak olan özellik, daha sonra diğer ülkelerde de kullanıma sunulmaya başlanacak. YouTube Ürün Yönetiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Chris Jaffe’in ifadesi ile YouTube kullanıcıları, herhangi bir farklı uygulamaya ihtiyaç duymadan, Shorts ile, kısa ve yaratıcı videolar çekip, yayımlayabilecek ve diğer kullanıcılara ulaşabilecekler.