in

Youtube yeni reklam politikası ile tüm kanallarada reklam yayınlayacak

Youtube yeni reklam politikası ile tüm kanallarada reklam yayınlayacak
Youtube yeni reklam politikası ile tüm kanallarada reklam yayınlayacak

Youtube, yeni reklam politikası ile, İş Ortağı Programı’na dahil olmayan kanallardan da para kazanacak. Fakat yayınlanan reklamlardan elde edilen gelirler, Youtube İş Ortağı Programı’na dahil olmayan içerik üreticilerle paylaşılmayacak.

Bilindiği üzere reklamlar, bir Youtube kanalından para kazanmanın temelini oluşturuyor. Kullanıcılar, oluşturdukları içerikleri Youtube’a yükleyerek, gösterilen reklamlar üzerinden para kazanabiliyor. Fakat geçtiğimiz yıllarda yapılan bir düzenleme, bu imkanın yalnızca Youtube İş Ortağı Programı’na dahil olan üreticiler tarafından kullanılabilmesine izin veriyor. Bu programa katılabilmek için 1.000 abone ve 4.000 saat izlenme gibi bazı şartlar aranıyor. Programa dahil olmayan kullanıcılar tarafından yayınlanan videolarda ise reklam gösterilmiyor. Dolayısı bu kullanıcılar Youtube üzerinden para kazanamıyor.

Fakat Youtube tarafından yayınlananan son reklam politikası, bu durumu küçük kanalların aleyhine değiştiriyor. Zira dev platform, bundan sonra tüm kanallarda ve dolayısıyla tüm videolarda reklam yayınlama yoluna gidiyor. Dahası, Youtube İş Ortağı Programı’na dahil olmayan kanallara, elde edilen gelirlerden herhangi bir pay verilmiyor.

Youtube yeni reklam politikası ile daha fazla kazanacak

Youtube’un yeni reklam politikası ile yaptığı bu değişikliğin bazı etkilerinin olması kaçınılmaz görünüyor. Öncelikle daha önce İş Ortağı Programı’na dahil olmayan kanallarda reklam yayınlamayan şirketin, artık yüklenen tüm videolara reklam eklemesi, gelirlerde bir artışa yol açacak.

Öte yandan, videolarına reklam eklemek istemeyen küçük kanallar, bu durumdan kısmen de olsa olumsuz etkilenecek. Zira Youtube bu kanallar tarafından yayınlanan videolara, izinleri olmadan reklam ekleyecek. Dolayısıyla ilgili üretici tarafından oluşturulan videoları izlemek isteyen kullanıcılar, reklamlara maruz kalacak. Bu da içerik üreticiyi olumsuz yönde etkileyecek.

Bu yüzden pek çok kişi Youtube’un yeni reklam politikasına büyük bir tepki ile yaklaşıyor. Dev şirketin İş Ortağı Programı’nda da herhangi bir değişikliğe gidip gitmeyeceği şu an için bilinmiyor. Fakat tepkiler artarsa, Youtube’un geri adım atması da olası görünüyor. Yeni reklam politikası bunun dışında, yeni yüz tanıma kısıtlamaları ve telif hakkı ödemeleri ile ilgili bazı maddeler içeriyor.