YouTube CEO’su Susan Wojcicki, platformun 2022 için ana odak alanları ve platformun yol haritasında bazı büyük değişiklikleri açıkladığı bir yazı paylaştı.
YouTube’un 2022 öncelikleri neler olacak?
TikTok’un büyümeye devam etmesine ve diğer platformların video pazar payı için rekabet etmesine rağmen, YouTube hala endüstri lideri. Mevcut uzun vadeli planlama ve geliştirmeye dayalı olarak, platform bir süre daha bir numara olarak kalacak.
YouTube’un en önemli odak noktası, YouTube’un tüm zamanların 5 trilyon izlenmeye ulaştığını iddia ettiği ve formatın potansiyelini gösteren TikTok benzeri kısa video platformu Shorts oldu.
TikTok, internet video lideri konumunu korumaya çalıştığı için YouTube’un en önemli bir rakibi. YouTube, uzun içerikler için ana uygulama olmaya devam ederken, TikTok’un büyüyen kitlesi, uzun vadeli genişlemesi için bir tehlike oluşturuyor.
“Dünya genelinde yılda 10.000 dolardan fazla kazanan kanalların sayısı yıldan yıla %40 arttı. YouTube’un yaratıcı ekosistemi, 2020’de 800.000’den fazla işi destekledi… Artık içerik oluşturucuların YouTube’da para kazanmalarının 10 yolu var. Geçen yıl, YouTube Kanal Üyelikleri ve ücretli dijital ürünler 110 milyondan fazla kez satın alındı veya yenilendi.”
-Wojcicki
İçerik oluşturucuların YouTube’da TikTok’tan çok daha fazla para kazanmaları için çok daha fazla seçenek bulunuyor.
YouTube yeni özellikleri test ediyor: Bahsedilen Yerler, Koleksiyonlar ve daha fazlası
YouTube’da NFT trendine katılmak istiyor
Son olarak, platformların müşterilere dijital ürün satın alımlarını sergilemeleri için daha fazla yol sağlayarak trendden yararlanmaları için yeni olanaklar da bulunuyor.
Twitter, NFT profil resmi seçeneğini geçen hafta piyasaya sürdü. Instagram ve Reddit’te NFT ile ilgili özelliklerin kendi varyasyonlarını geliştiriyor. YouTube’un da NFT’lerle ilgili kendi planları var:
“Kripto dünyasında geçen yıl, değiştirilemez tokenler (NFT’ler) ve hatta merkezi olmayan özerk kuruluşlar (DAO’lar), içerik oluşturucular ve hayranları arasındaki bağlantıyı geliştirmek için daha önce düşünülemez bir fırsatın altını çizdi. İçerik oluşturucuların ve hayranların YouTube’daki deneyimlerini güçlendirmeye ve geliştirmeye devam ederken, içerik oluşturucuların NFT’ler gibi yeni gelişen teknolojilerden yararlanmalarına yardımcı olmak için her zaman YouTube ekosistemini genişletmeye odaklandık.”
-Wojcicki
Dijital içeriklerin tam olarak nasıl işe yarayacağını söylemek zor, ancak görünen o ki NFT’ler sosyal medya ortamında daha büyük bir varlığa sahip olacak. Ayrıca Wojcicki, YouTube’un belirli topluluklarda geniş çapta kınanmış olan videolardaki olumsuz derecelendirmeleri ortadan kaldırma kararını çevreleyen kargaşaya da değindi.
“İnsanlar bir içerik oluşturucunun videolarındaki beğenmeme sayısını artırmak için aktif olarak çalışırken, beğenmeme sayısının beğenmeme saldırıları yoluyla ekosistemimizin bazı kısımlarına zarar verdiğini gördük. Bu saldırılar genellikle daha küçük içerik oluşturucuları ve yeni başlayanları hedef aldı. Her içerik oluşturucunun kendilerini taciz olmadan ifade edebileceklerini hissetmelerini istiyoruz. Bu nedenle, aylar boyunca milyonlarca videodaki beğenmeme sayısını kaldırmayı denedik. Baktığımız her şekilde, genel bir beğenmeme sayısı olup olmadığına bakılmaksızın, izleyicilerde anlamlı bir fark görmedik. Ve daha da önemlisi, hoşlanmama saldırılarını azalttı.”
-Wojcicki
Bazı kullanıcılar beğenmemelerin kaldırılmasıyla hayal kırıklığına uğrayabilirken, Wojcicki genel etkinin büyük ölçüde faydalı olduğunu ve bu nedenle bu noktada gidişatı tersine çevirmenin pek mümkün olmadığını iddia ediyor.
2021’de YouTube’un en çok kazananları
Platformun içerik oluşturucu sorumluluğu konusunda Wojcicki, kullanıcı güvenliği araçları ve içerik oluşturucu raporlama yeteneklerindeki gelişmelerin yanı sıra platformun Dijital Hizmetler Yasası (DSA) ve AB’deki 17. Madde de dahil olmak üzere yeni düzenlemeler konusunda hükümetlerle iş birliği yapmaya devam eden çabalarına dikkat çekti.
Potansiyel rakiplerin popülaritesi artsa bile, YouTube sağlam bir konumda. TikTok oldukça popüler, Facebook’un daha fazla genel kullanıcısı olabilir. Ancak YouTube’un köklü sistemleri ve içerik oluşturucu ortaklıkları, onu bir süre daha piramidin tepesinde tutmaya hazır görünüyor.