Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

YouTube’un 2022 öncelikleri: Shorts, içerik oluşturucular, NFT’ler ve daha fazlası

YouTube CEO'su Susan Wojcicki, platformun önceliklerini açıkladı

by Eray Eliaçık
26/01/2022
in Teknoloji
YouTube'un 2022 öncelikleri: Shorts, içerik oluşturucular, NFT'ler ve daha fazlası
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

YouTube CEO’su Susan Wojcicki, platformun 2022 için ana odak alanları ve platformun yol haritasında bazı büyük değişiklikleri açıkladığı bir yazı paylaştı.

YouTube’un 2022 öncelikleri neler olacak?

TikTok’un büyümeye devam etmesine ve diğer platformların video pazar payı için rekabet etmesine rağmen, YouTube hala endüstri lideri. Mevcut uzun vadeli planlama ve geliştirmeye dayalı olarak, platform bir süre daha bir numara olarak kalacak.

YouTube’un en önemli odak noktası, YouTube’un tüm zamanların 5 trilyon izlenmeye ulaştığını iddia ettiği ve formatın potansiyelini gösteren TikTok benzeri kısa video platformu Shorts oldu.

TikTok, internet video lideri konumunu korumaya çalıştığı için YouTube’un en önemli bir rakibi. YouTube, uzun içerikler için ana uygulama olmaya devam ederken, TikTok’un büyüyen kitlesi, uzun vadeli genişlemesi için bir tehlike oluşturuyor.

“Dünya genelinde yılda 10.000 dolardan fazla kazanan kanalların sayısı yıldan yıla %40 arttı. YouTube’un yaratıcı ekosistemi, 2020’de 800.000’den fazla işi destekledi… Artık içerik oluşturucuların YouTube’da para kazanmalarının 10 yolu var. Geçen yıl, YouTube Kanal Üyelikleri ve ücretli dijital ürünler 110 milyondan fazla kez satın alındı ​​veya yenilendi.”

-Wojcicki

İçerik oluşturucuların YouTube’da TikTok’tan çok daha fazla para kazanmaları için çok daha fazla seçenek bulunuyor.

YouTube'un 2022 öncelikleri: Shorts, içerik oluşturucular, NFT'ler ve daha fazlası
YouTube’un 2022 öncelikleri: Shorts, içerik oluşturucular, NFT’ler ve daha fazlası
Bu yazımız da ilginizi çekebilir
YouTube yeni özellikleri test ediyor: Bahsedilen Yerler, Koleksiyonlar ve daha fazlası

YouTube’da NFT trendine katılmak istiyor

Son olarak, platformların müşterilere dijital ürün satın alımlarını sergilemeleri için daha fazla yol sağlayarak trendden yararlanmaları için yeni olanaklar da bulunuyor.

Twitter, NFT profil resmi seçeneğini geçen hafta piyasaya sürdü. Instagram ve Reddit’te NFT ile ilgili özelliklerin kendi varyasyonlarını geliştiriyor. YouTube’un da NFT’lerle ilgili kendi planları var:

“Kripto dünyasında geçen yıl, değiştirilemez tokenler (NFT’ler) ve hatta merkezi olmayan özerk kuruluşlar (DAO’lar), içerik oluşturucular ve hayranları arasındaki bağlantıyı geliştirmek için daha önce düşünülemez bir fırsatın altını çizdi. İçerik oluşturucuların ve hayranların YouTube’daki deneyimlerini güçlendirmeye ve geliştirmeye devam ederken, içerik oluşturucuların NFT’ler gibi yeni gelişen teknolojilerden yararlanmalarına yardımcı olmak için her zaman YouTube ekosistemini genişletmeye odaklandık.”

-Wojcicki

Dijital içeriklerin tam olarak nasıl işe yarayacağını söylemek zor, ancak görünen o ki NFT’ler sosyal medya ortamında daha büyük bir varlığa sahip olacak. Ayrıca Wojcicki, YouTube’un belirli topluluklarda geniş çapta kınanmış olan videolardaki olumsuz derecelendirmeleri ortadan kaldırma kararını çevreleyen kargaşaya da değindi.

“İnsanlar bir içerik oluşturucunun videolarındaki beğenmeme sayısını artırmak için aktif olarak çalışırken, beğenmeme sayısının beğenmeme saldırıları yoluyla ekosistemimizin bazı kısımlarına zarar verdiğini gördük. Bu saldırılar genellikle daha küçük içerik oluşturucuları ve yeni başlayanları hedef aldı. Her içerik oluşturucunun kendilerini taciz olmadan ifade edebileceklerini hissetmelerini istiyoruz. Bu nedenle, aylar boyunca milyonlarca videodaki beğenmeme sayısını kaldırmayı denedik. Baktığımız her şekilde, genel bir beğenmeme sayısı olup olmadığına bakılmaksızın, izleyicilerde anlamlı bir fark görmedik. Ve daha da önemlisi, hoşlanmama saldırılarını azalttı.”

-Wojcicki

Bazı kullanıcılar beğenmemelerin kaldırılmasıyla hayal kırıklığına uğrayabilirken, Wojcicki genel etkinin büyük ölçüde faydalı olduğunu ve bu nedenle bu noktada gidişatı tersine çevirmenin pek mümkün olmadığını iddia ediyor.

YouTube'un 2022 öncelikleri: Shorts, içerik oluşturucular, NFT'ler ve daha fazlası
YouTube’un 2022 öncelikleri: Shorts, içerik oluşturucular, NFT’ler ve daha fazlası
Bu yazımız da ilginizi çekebilir
2021’de YouTube’un en çok kazananları

Platformun içerik oluşturucu sorumluluğu konusunda Wojcicki, kullanıcı güvenliği araçları ve içerik oluşturucu raporlama yeteneklerindeki gelişmelerin yanı sıra platformun Dijital Hizmetler Yasası (DSA) ve AB’deki 17. Madde de dahil olmak üzere yeni düzenlemeler konusunda hükümetlerle iş birliği yapmaya devam eden çabalarına dikkat çekti.

Potansiyel rakiplerin popülaritesi artsa bile, YouTube sağlam bir konumda. TikTok oldukça popüler, Facebook’un daha fazla genel kullanıcısı olabilir. Ancak YouTube’un köklü sistemleri ve içerik oluşturucu ortaklıkları, onu bir süre daha piramidin tepesinde tutmaya hazır görünüyor.

 

Tags: 2022akış platformuDijital Hizmetler YasasıFacebookiçerik oluşturucuinfluencerInstagrammetaversenftRedditShortssosyal medyatiktokYouTubeyoutuber

İLGİLİ YAZILAR

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları
Rehber

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

by Kerem Gülen

Instagram fotoğraf paylaşma sorunları, günlük binlerce fotoğraf yüklerken sıkça karşılaşılan hatalardır ve bu durum kullanıcıları rahatsız eder. Instagram fotoğraf paylaşma...

Read moreDetails
Instagram’da bildirim gelmiyor sorununu çözmenin pratik yolları
Rehber

Instagram’da bildirim gelmiyor sorununu çözmenin pratik yolları

by Aytun Çelebi

Instagram bildirim gelmiyor sorununu çözmek, takip ettiğiniz hesapların paylaşımlarından, yorumlardan ve beğenilerden anında haberdar olmanızı sağlar. Gün içinde uygulamayı sürekli...

Read moreDetails
YouTube’da yorumlar görünmeme sorununu çözen pratik yollar
Rehber

YouTube’da yorumlar görünmeme sorununu çözen pratik yollar

by Kerem Gülen

YouTube videolarını izlerken yorumlar, içerik hakkında değerli geri bildirimler sunar ve topluluk etkileşimini artırır. YouTube'da yorumlar görünmüyor sorununu çözmek için...

Read moreDetails
TikTok ABD Oracle Silver Lake MGX'e devredildi
Marka

TikTok ABD, Oracle Silver Lake ve MGX’e devredildi

by Kerem Gülen

TikTok, ABD'deki operasyonlarının önemli bir kısmını Amerikan yatırımcı grubuna devretme anlaşması yaptı. ByteDance CEO'su Shou Zi Chew'un iç yazışmasında kaydedildiği...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM