YouTube, içerik üreticilerine izleyicileriyle daha sağlam bağ kurma fırsatı sunan “Communities” adını verdiği yeni bir özelliği tanıttı. Tıpkı bir online forum gibi çalışan Communities sayesinde, içerik üreticileri ve takipçileri, video yorumlarının haricinde daha kapsamlı sohbetler gerçekleştirebilecek.
YouTube Communities ne işe yarayacak?
Communities, içerik üreticilerine Discord veya Reddit gibi platformlara ihtiyaç duymadan kendi platformları üzerinde bir topluluk oluşturma imkanı sunacak. Bu sayede, takipçiler içerik üreticileriyle doğrudan etkileşimde bulunabilecekleri gibi, birbirleriyle de ortak ilgi alanları etrafında bir araya gelebilecekler. Örneğin, bir oyun yayıncısının topluluğunda hayranlar, yeni oyunlar hakkında tartışabilecek, oyun içi görüntüleri paylaşabilecek ve oyun etkinlikleri düzenleyebilecekler.
YouTube Ürün Yönetimi Direktörü Bangaly Kaba, Communities özelliği hakkında yaptığı açıklamada:
Sizi anlayan bir grup insan bulmanın verdiği o duyguyu bilirsiniz. Communities, hayranlarınızla daha iyi etkileşimde bulunabileceğiniz bir yer olacak. Sadece içerik üreticiler için değil, artık aboneler de kendi aralarında etkileşimde bulunabilecekler” ifadelerini kullandı.
Apple Music’ten YouTube Music’e: Çalma listelerinizi taşımak artık çok kolay
YouTube, Communities özelliğini şu an için küçük bir içerik üretici grubuyla sınırlı tutarak test ediyor. Şirket, 2025 yılının başında daha geniş bir kitleye sunmadan önce bu yılın ilerleyen aylarında daha fazla içerik üreticisiyle test etmeye devam edecek.
Öne çıkan görsel: YouTube