YouTube, reklam engelleme (ad-blocker) uygulamalarını kullanan kullanıcılara karşı politikalarını daha da sıkılaştırıyor. Mobil ad-blocker uygulama kullananlar, hata mesajları görebilir veya içerik yüklenirken sorunlar yaşayabilir.
YouTube, ad-blocker’ların reklamları engelleme çabalarına karşı aldığı önlemleri düzenli olarak güncelleyip geliştirmekte fakat bu, ad-blocker uygulamalarının her seferinde YouTube’un reklamlarını engellemek için yeni yollar bulmasını engelleyememekte. Bu döngüsel mücadele özellikle mobil platformlarda daha da karmaşık bir hal almakta. Adguard gibi uygulamalar, YouTube’un mobil reklamlarını başarılı bir şekilde engellemeye başladıkça, bu durum YouTube Premium servisinin değerini ve cazibesini koruması açısından önemli sorunlar doğurmakta.
YouTube’dan mobil ad-blocker’lara önlem
YouTube, reklam engelleyici uygulamaların önüne geçmek için harekete geçti. Mobil ad-blocker uygulamaları kullanan kullanıcılar artık hata mesajlarıyla veya içeriklerin yavaş yüklenmesi sorunuyla karşı karşıya kalabilir. Daha önce masaüstünde reklam engelleyicilere yönelik benzer kısıtlamaları uygulayan YouTube, şimdi savaş alanını mobil cihazlara taşıdı.
YouTube Premium, video ve müzik erişimini bir arada sunan reklamsız bir abonelik servisi olarak uzun yıllardır kullanımda. Yüz milyon aboneyi aşan bu servise rağmen YouTube, ad-blocker teknolojisinin yaygın kullanımıyla mücadeleye devam ediyor ve kullanıcıları Premium aboneliğe yönlendirmeyi umuyor.
Geçtiğimiz yıl masaüstü platformlarda ad-blocker kullanımına karşı agresif bir tutum sergileyen YouTube, en son hamlesiyle mobil ad-blocker kullanımına odaklanıyor. Resmi bir blog gönderisinde belirtildiği üzere, “API’ımızı sadece API Servislerimiz Kullanım Şartlarını takip eden üçüncü taraf uygulamalara izin veriyoruz. Bu şartları ihlal eden bir uygulama bulduğumuzda, platformumuzu, yaratıcılarımızı ve izleyicilerimizi korumak için uygun önlemleri alacağız.” ifadelerinde bulundu.
![YouTube’un reklam engelleyicilere olan savaşı mobil cihazlara uzandı 2 YouTube’un reklam engelleyicilere savaşı mobil cihazlara uzandı](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2024/04/issy-bailey-dp2XEb0dCX0-unsplash_result.jpg)
Reklam engelleyici uygulamalarla içerik izlemeye çalışan kullanıcılar artık “Bu uygulamadaki içerik erişilemez” gibi hata mesajlarıyla veya aşırı tamponlama (video hızını bilerek yavaşlatma) sorunlarıyla karşılaşabilir.
YouTube, bu hamleyi “Üçüncü taraf uygulamaların reklamları kapatmasına izin vermiyoruz çünkü bu, yaratıcının izlenme karşılığında ödüllendirilmesini engelliyor. YouTube’daki reklamlar, yaratıcıları desteklemenin ve dünya çapında milyarlarca insanın akış hizmetini kullanmasını sağlamanın bir yoludur.” diyerek savunuyor.
Adobe Premiere Pro, yapay zeka ile video düzenleme devrimine hazırlanıyor
Reklam engelleyicilere karşı cihazlar arası artan kısıtlamalarla birlikte, YouTube, YouTube Premium’un reklamsız YouTube izlemenin tek yolu olduğu konusunda açık bir mesaj veriyor. Fakat bu sürecin bir döngü olduğunu kabul etmek gerekir; zira ad-blocker şirketlerinin YouTube’un bu yeni önlemlerine karşı kendi çözümlerini geliştirerek kullanıcılarına yine reklamsız bir deneyim sunma çabasında olacaklarını öngörmek mümkün. Bu nedenle, YouTube ve ad-blocker şirketleri arasındaki mücadele, teknolojik gelişmelere paralel olarak devam edecek gibi görünüyor.
Öne çıkan kaynak görseli: Furkan Demirkaya