Vdeo paylaşım platformu YouTube’un yeni özelliği arama sonuçları aracılığıyla kullanıcı deneyimini iyileştirecek. YouTube, içeriğin özelliklerinden önce görselliğine öncelik veren bir platform olarak varlığını sürdürüyordu. Ancak bu değişmek üzere; popüler video platformu kullanıcı deneyimini arttıracak yeni bir arama mekaniği üzerinde çalıştığını duyurdu. Bu geliştirme ile arama süreçleri daha basit ve sonuçlar daha tutarlı olacak. Yeni özellik, kullanıcıların tam olarak aradıkları bölümü hızlı bir şekilde bulabilmeleri için aramalarını her videoyu belirli öğelerine göre sınırlandırmalarına olanak tanıyacak.
YouTube’un yeni özelliği ile aradığınız videoyu daha kolay bulacaksınız
Platform, yaptığı açıklamada, video bölümleri aracılığıyla izlemeyi düşündüğünüz içerikler hakkında daha bilinçli kararlar alabileceğinizi belirtti. İnternet sitelerinde yapılan açıklamada, “Şimdiye kadar YouTube’da izleyecek bir video ararken her videonun küçük resmini görüyordunuz. Gelecek olan özellik izle videonun içeriği hakkında daha fazla ayrıntıya hızlı bir şekilde sahip olacaksınız. Zaman damgalı resimler ile videolarda ele alınan farklı konuları detaylı bir şekilde görecek ve izlemek üzere olduğunuz videoyu daha iyi değerlendirmenize olanak tanıyacaklardır. Artık doğrudan ilgi alanınızla en alakalı bölüme atlayabilirsiniz.” ifadeleri kullanıldı.
İçerik oluşturucular kliplerine otomatik olarak eklenen başlıkları düzenleyebilecek veya kendilerininkileri manuel olarak değiştirebilecekler. Bu da daha sağlıklı arama sonuçları için faydalı olacaktır. YouTube , mobil cihazlarda (masaüstünde zaten mevcut) arama sonucu küçük resimlerinde otomatik oynatılan video örnekleri sunarken, diğer dillerden arama sonuçlarını otomatik olarak çevrilmiş gösterecek yeni bir özellik başlatıyor.
YouTube’un amacı, Google arama yoluyla elde edilen ek web sitesi bağlantıları ile YouTube aramaları için daha fazla erişim sağlamak.