Son dönemde 11.11 ve Kara Cuma alışveriş dönemleri, ülkemizdeki internet alışverişini körüklerken, kargo şirketleri de normal kapasitenin üç katına çıktığı belirtilen günler, paketleri zamanında ulaştırmakta zorlandı. Çeşitli işlemler için kargo şubelerine gidenlerin yoğunluğu fotoğrafladığı dönem için Yurtiçi Kargo, kotalı özel tarife uygulamaya başladığını duyurdu.
Yurtiçi Kargo’nun web sitesinde yaptığı duyuru aşağıdaki gibi:
“Değerli müşterilerimiz:
‘Kara Cuma’ gibi dönemsel olarak markalar tarafından yapılan ve aslında teslimat süresinin değil, indirimin önem taşıdığı kampanyalar müşterilerin şikayetlerine konu olmaktadır. E-ticaret sitelerinin kampanya dönemlerinde beyan ettikleri kotaların çok üstünde gönderilere sebebiyet veren söz konusu indirimler, kargo şirketlerinin yıl içinde şubelerinde var olan kapasitelerin çok üstüne çıkmakta, zamanında teslimat bekleyen gıda ve ilaç gibi teslimat süresi hayati önem taşıyan ürünlerin teslimatlarının ister istemez arkasına düşmektedir.
Kargo yoğunluğunun 3 katına çıkabıldığı bu dönemlerde mevcut iş yüküne eklenen söz konusu artış ile teslimat sürelerinde gecikmeler yaşanabilmekte ve bu durum tüketicilerde memnuniyetsizliğe sebep olmaktadır.
Markamız, belirtilen bu kritik dönemde kaliteli hizmetimizin sürekliliğinin sağlanması için yoğun gönderi potansiyeli olan e-ticaret müşterileri ile görüşerek kota uygulamasına geçme kararı almış ve kapasite doğrultusunda hizmet sunmaya başlamıştır. Bu kotalar, bir yandan rutin iş akışımızdaki müşterilerimizin teslimatlarını geciktirmemeyi hedeflerken, diğer yandan da e-ticaret sitelerinin müşterilerini memnun etmeyi ve ülkemizde e-ticaretin önünü daha fazla açmayı hedeflemektedır.
Kargo şirketlerinin olduğu kadar e-ticaret sitelerinin de teslimat süreleri ve şartları ile ilgili müşterilerini bilgilendirmeleri; lojistik çalışmalarını iletişim çalışmaları kadar proaktif hazırlamaları ayrıca elzemdir.
Bu süreçte anlayışınıza sığınıyor, sistemimizin izin verdiği en kısa sürede tarafınıza teslimatın yapılacağını bilmenizi istiyoruz.
Saygılarımızla,
Yurtiçi Kargo Servisi A.Ş.”
Bu duyuruda tüketicilerden özür dilenmesi çok güzel, zira herkes çoğu durumda kargo şirketlerinin ve çalışanlarının yaklaşımından şikayetçi. Ancak bu özürün arkasında duran uygulamaları da hayata geçirmek gerekiyor
Yurtiçi Kargo’nun e-ticaret şirketlerine belirli süreler için belirli sayıda sipariş gönderim hakkı tanıdığını anladık. Ancak paket sayısı 3 katına çıkıp kazancı artarken, dönemsel ek eleman çalıştırmak yerine sitelerden neden ek ücret istediğini anlamadık.
Ayrıca e-ticaret için Yurtiçi Kargo kullanan müşterilerin neden rutin müşterilerden daha az değerli olduğunu, gıda ve ilaç gibi hayati önem taşıyan ürünleri neden kendi içinde önceliklendiremediğini de açıklasa iyi olurmuş. Buraya kadarki kısım, işin dijital yönü. Bu önceliklendirmeyi yapmak, bütünsel dijital dönüşüm çalışmalarına da gerek olmadan, yazılımsal değişikliklerle mümkün. Fakat bir çalışması var mıdır, yatırım yapmış mı, yapıyor mu, yapacak mı, bunları da bilmek isteriz.
Bir de işin samimiyet tarafı var. Zira e-ticaretin önünü açmak gibi iddialı bir söylem varsa, arkasındaki niyet de sorgulanır hâle geliyor.
E-ticaretin önünü daha fazla açmak için daha fazla ücret beklentisi içinde olduğunu duyuran Yurtiçi Kargo, aynı gün içi gönderi yapabilmekte midir? Bu konuda hiç olmazsa bir çalışma var mıdır?
KOBİ ya da daha ufak düzeydeki müşteriler için e-ticarete özel indirimli fiyat tarifesi bulunmakta mıdır? Yoksa indirim alabilmek için belli bir hacmi geçmek mi gerekmektedir?
Bu soruların da cevaplarını alabilsek, özür de e-ticarete dönük yaklaşımdaki niyet de daha samimi olacak.