Bloomberg Intelligence tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, Z Kuşağı, çevrimiçi tanışma uygulamalarında yapay zeka (YZ) özelliklerini kullanma konusunda Y Kuşağı’na kıyasla daha fazla rahatsızlık duyuyor. Anket, özellikle fotoğraf düzenleme, mesajlaşma ve profil oluşturma gibi görevlerde YZ kullanımına karşı Z Kuşağı’nın daha yüksek düzeyde rahatsızlık hissettiğini ortaya koydu. Katılımcıların yaklaşık yarısı, profillerini bağımsız olarak oluşturmakta veya eşleşmeleriyle mesajlaşmakta zorluk yaşamadıklarını belirtti.
15-29 Mayıs tarihleri arasında Attest tarafından Bloomberg Intelligence adına yaklaşık 1.000 ABD’li katılımcıyla gerçekleştirilen anket, uygulamaların YZ özelliklerini belirli bir uygulama adı belirtmeksizin inceledi. Bloomberg Intelligence teknoloji analisti Nicole D’Souza’ya göre, bu bulgular uygulamaların kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayan özellikler sunmadığını gösteriyor. Mashable’ın bu yılın başlarında görüştüğü 10 flört eden kişi de tanışma uygulamalarından sıkıldıklarını ve tekrar yüz yüze tanışmak istediklerini ifade etmişti.
Ankete rağmen, Match ve Kinsey Enstitüsü’nün yaptığı başka bir araştırma, Z Kuşağı’nın yaklaşık yarısının flört hayatlarında YZ’yi zaten kullandığını ortaya koydu. Bazı gençlerin YZ’yi partner olarak düşündüğü bile belirtiliyor. Tanışma uygulamaları ise çevrimiçi flört yorgunluğunu aşmaya çalışıyor. Örneğin, yeni Tinder CEO’su Spencer Rascoff, Tinder’ın “tek gecelik ilişki” ününden kurtulmak istediğini belirtti ve uygulamanın yeni dönemini yönlendirecek “ürün prensipleri” arasında “Birlikte Daha Güçlü, YZ ile Daha Akıllı” ilkesine yer verdi.




