Doğuş Müşteri Sistemleri’nin (DMS) hayata geçirdiği Türkiye’nin eğlence ve yaşam tarzı mobil uygulaması ZUBİZU, en yeni iletişim teknolojilerini tüketiciyle buluşturan Turkcell ile stratejik bir işbirliğine imza attı.
d.ream iş ortaklığında, Türkiye’nin en iyi restoranlarında başlayacak mobil ödeme sistemi ile yeme-içme deneyimi çağ atlayacak. Türkiye’de bir ilk olan bu uygulama için düzenlenen basın toplantısında konuşan DMSCEO’su Hakan Kaplan, “Her şeyin dijitalleştiği bir dünyada cüzdanlarımızın da dijitalleşmesi kaçınılmazdı. ZUBİZU üyeleri, artık yanlarında kredi kartı veya cüzdan olmasa dahi, Turkcell’in mobil ödeme platformu Paycell sayesinde tek dokunuşla ödemelerini gerçekleştirebiliyor” dedi.
Doğuş Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Doğuş Müşteri Sistemleri Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato, d.ream (Doğuş Restaurant Entertainment and Management) Yönetim Kurulu Başkanı Nevzat Öztangut, Doğuş Müşteri Sistemleri CEO’su Hakan Kaplan’ın ev sahipliğinde ve Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu’nun katılımıyla; ZUBİZU’nun Turkcell işbirliği ile hayata geçirdiği ‘tek dokunuşla mobil ödeme’ sisteminin ayrıntıları paylaşıldı.
Grand Hyatt İstanbul’da gerçekleştirilen basın toplantısının açılışında söz alan DMS Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato ve Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, bu uygulama için ZUBİZU ve Turkcell’in güçlerini birleştirerek, hayatı daha da kolaylaştıran önemli bir yeniliğe imza attıklarını ve bu yeniliklerin devamının da geleceğini vurguladılar.
“Mobil ödeme ile ayrıcalıklı bir dünyanın kapılarını açıyoruz”
“Her şeyin dijitalleştiği bir dünyada cüzdanlarımızın da dijitalleşmesi kaçınılmazdı” diyen Doğuş Müşteri Sistemleri CEO’su Hakan Kaplan, konuşmasına ZUBİZU’yu anlatarak başladı. “Lansmanı iki ay önce yapılan ve şimdiden 1 milyonu aşkın kişinin akıllı telefonlarına indirdiği ZUBİZU uygulamasıyla, ilk günden itibaren üyelerimize kişiye özel fayda ve içerikler sunuyoruz. Bugün yine bir ilki gerçekleştiriyor ve Turkcell işbirliğimiz ile mobil ödeme devrini başlatıyoruz. ZUBİZU üyeleri, artık yanlarında kredi kartı veya cüzdan olmasa dahi, ödemelerini tek dokunuşla gerçekleştirebiliyor” dedi. Türkiye’de ilk defa ZUBİZU’nun hayata geçirdiği mobil ödeme özelliği sayesinde tek dokunuşla hem indirim ve avantajları kazanmak hem de ödemeyi gerçekleştirmek artık mümkün. Uygulama restoranlarda başladı, yakında akaryakıt ve perakende sektörleri ile hızla yaygınlaşacak.
“ZUBİZU üyelerini 200’den fazla seçkin markada 1800’ün üzerinde kampanya ile buluşturduk”
ZUBİZU’nun, yepyeni keşiflerle üyelerinin hayatına renk katan bir platform olduğunu vurgulayan Hakan Kaplan, “Türkiye’nin yaşam tarzı mobil uygulaması ZUBİZU, üyelerini, modadan kültür-sanata, yeme-içmeden seyahate, eğlenceden dekorasyon ve otomotiv sektörüne kadar yaşamın her alanında yepyeni içerik ve fırsatlarla tanıştırıyor. ZUBİZU üyeleri ayrıca Türkiye’nin en iyi restoranlarına uygulama üzerinden rezervasyon yapabiliyor ve bu restoranlarda özel olarak karşılanıp ağırlanıyor. Bugüne kadar üyelerimizi 200’den fazla seçkin markada 1800’ün üzerinde kampanya ile buluşturduk. Bunların bir çoğu ise kişiye özel veya belirli müşteri segmentlerine yönelik tasarlanmış olan kampanyalardı. Bunun yanında ZUBİZU’da aynı anda 200’ü aşkın özel içerik yer alırken her gün 600 binden fazla kampanya ve içerik sayfası okunuyor. Üyeler ZUBİZU’yu sadece alışverişlerinde hatırlamıyor. Trendleri de ondan takip ediyor. Şimdi ise mobil ödeme özelliğimiz ile ZUBİZU üyelerine ayrıcalıklı bir dünyanın kapılarını açıyoruz” diye konuştu.
“Teknolojinin de katkısıyla hizmetleri farklılaştırıp memnuniyeti artırıyoruz”
d.ream Yönetim Kurulu Başkanı Nevzat Öztangut ise “d.ream çatısı altında bulunan restoranlarımızda Türk ve dünya mutfaklarından seçtiğimiz en özel menüleri en yüksek standartlarda sunarken; gelişen teknolojinin de katkısıyla hizmetleri farklılaştırıp müşteri memnuniyetini artırıyoruz. İş ortağımız ZUBİZU’nun tüketiciyle buluşturduğu ‘mobil ödeme’, ‘anında indirim’ ve ‘rezervasyon’ uygulamalarıyla da yeme-içme sektörüne değer kattığına inanıyoruz” dedi.
“İletişimdeki Türkiye’nin tümünü kapsama başarımızı finansal hizmetler alanına da taşıyacağız”
Geçen yıl finansal hizmetler alanında Turkcell Finansman A.Ş. ve Turkcell Mobil Ödeme Hizmetleri A.Ş. adlı 2 yeni şirket kurduklarını hatırlatan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “ Yeni çözümlerimizle finansal hizmetler sistemini tamamlayıcı ve kurumlara çözüm ortağı olan bir platform olarak ortaya çıkıyoruz. Hedefimiz iletişim alanındaki Türkiye’nin tümünü kapsama başarımızı finansal hizmetler alanına da taşımak. Bu yeni dönemde Paycell markası ile hizmet veren ödeme platformumuz sayesinde birçok kurum mobil ödeme deneyimini kusursuz şekilde müşterilerine ulaştırabilecek” dedi.
“ZUBİZU – Paycell işbirliği ile uçtan uca müşteri deneyimini hedefliyoruz”
Toplantıda Türkiye’nin gelişmiş ödeme sistemleri ve güçlü mobil altyapısı ile mobil ödeme için önemli bir potansiyel barındırdığına dikkat çeken Turkcell Mobil Ödeme Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Melike Kara, “Müşteriler alışverişlerinde artık araştırma, karar verme, indirimlerden faydalanma ve ödeme gibi süreçleri birbirinden ayrı mecralarda ve bölünmüş deneyimlerle yaşamak istemiyor. ZUBİZU ve Turkcell işbirliği işte bu bütünsel deneyimi sunuyor. Paycell markası ile hizmet veren ödeme platformumuz sayesinde müşteriler güvenli ve hızlı alışverişin keyfini yaşayacak.” diye konuştu.
ZUBİZU mobil ödeme sistemi nasıl çalışıyor?
ZUBİZU üyeleri, kredi kartlarını fotoğrafını çekerek ya da bilgilerini elle girerek ZUBİZU uygulamasına tanımlıyor. Sisteme girilen kredi kartı bilgileri, PCI-DSS (Kartlı Ödeme Endüstrisi Veri Güvenlik Standardı) uyumlu olarak son derece güvenli Paycell altyapısında saklanıyor ve bu bilgiler hiçbir kişi , firma, veya işyeri ile paylaşılmıyor.
ZUBİZU üyeleri uygulama açıkken telefonlarını yan çevirdiklerinde çıkan QR kodu ile kendini tanıtıyor. Varsa indirimler otomatik olarak hesaplanıyor ve faturadan anında düşülüyor. Ödeme tutarı üyenin ekranına bir mesajla geliyor ve onay tuşuna basarak üye ödemeyi tamamlıyor. Ödeme bilgisi işyerinin kasa sistemine iletiliyor. Böylece mobil ödeme işlemi kolayca tamamlanmış oluyor.
Zuma, Gina, Masa, Mezzaluna, Go Meso gibi Türkiye’nin en seçkin restoranlarında hayata geçen bu uygulama kısa bir süre sonra yeme-içme sektörüyle sınırlı kalmayarak akaryakıt ve perakende sektörlerinde de yaygınlaşacak.