Xiaomi’nin üst düzey yöneticileri, şirketin telefon satışlarındaki düşüşten etkilenmeyeceğini açıkladılar. Bir yöneticinin açıklamasında, şirketin kâr artışının akıllı ev cihazları ve yazılımdan elde ettikleri gelirden kaynaklandığı yer aldı.
Çin’in en çok satan akıllı telefon üreticisi olan Xiaomi, 2014’teki son finansman turu sonrasında 46 milyar değerlemeye ulaşmıştı.
IDC ‘ye göre, geçen yıl dünya genelinde akıllı telefon hedeflerini yüzde 12 kaçıran şirket, Çin’deki üçüncü çeyrek satışlarında ise yüzde 45 oranında geride kaldı.
Xiaomi Başkan Yardımcısı Hugo Barra, şirketin iş modelinin geliri akıllı telefon satışlarından elde etmek üzerine olmadığını ve daha fazla finansmana ihtiyaç olmadığını söyledi.
Barra, Reuters ile röportajında, akıllı telefonları kâr elde etmeden sattıklarını ve diğer gelir akışlarının sürekliliğiyle ilgilendiklerini belirtirken, 10 milyar akıllı telefon da satsalar, bu satıştan hiç kâr elde etmeyeceklerini kaydetti.
Nisandaki bir açıklamda, şirketin akıllı ev cihazlarının bu yıl iki kat fazla satarak, 10 milyar yuana (1,5 milyar dolar) ulaşması beklendiği yer almıştı. Şirket, ocakta Las Vegas‘ta düzenlenecek Tüketici Elektroniği Fuarı‘nda da yeni bir ürün tanıtacak.