Netflix 2020’de abone sayısında olağanüstü bir artış yaşadı. Bu artış, büyük ölçüde salgın ve karantina ile ilişkilendirildi. Evde daha çok vakit geçirmek durumunda kalan kullanıcılar sayesinde Netflix, 2020 yılını oldukça verimli bir şekilde geçirdi. Fakat şimdi aşıların artmasıyla birlikte krizin sonuna yaklaştığımız bu günlerde, platformun abone sayısındaki olağanüstü artış düşmeye başlamış gibi görünüyor.
- ABD’deki Netflix abone sayısı, güçlü rekabet nedeniyle %31 düştü
- Netflix, şifre paylaşımını algılayan bir güvenlik özelliğini test ediyor
- Netflix çocuk profillerinde güncelleme yaptı
Netflix abone sayısındaki artış yavaşlıyor
2021’in ilk çeyreğinin mali sonuçları açıklandı: Netflix, küresel abone sayısını 3,98 milyon artırdı (toplamda 207,4 milyona ulaştı). Bu %13,6’lık artışa tekabül ediyor ve daha önce yapılan 6 milyon yeni müşteri tahmininin çok gerisinde kalıyor. Sonuç olarak, 2021’in ikinci çeyreğine ilişkin tahminler yeniden ayarlandı. Bu miktar içinde Netflix, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Latin Amerika için neredeyse sıfır büyüme kaydetti.
Şirket yaptığı açıklamada 2020 yılındaki büyük artışa sebep olan salgının, bu yıl kontrol altına alınmasının, düşüşlerde etkili olduğunu kabul etti. Fakat söz konusu açıklamada, COVID-19’un içerik üretimine de olumsuz olarak etki ettiği ifade edildi.
Netflix bu yıl içeriğe daha fazla yatırım yapacak
Şirket, aboneliklerdeki düşüşü hafifletmek için şirket içi üretime ayırdığı para miktarını artıracak: içerik üretimi için geçen yıl harcanan 11,8 milyar dolar, büyük bir artışla 17 milyar dolara ulaşacak. Bu %44’lük artış ile birlikte şirket, pandemi nedeniyle film çekimlerindeki gecikmeleri ortadan kaldırmayı ve son zamanlardaki prodüksiyonlarının haftalık prömiyeri vaatlerini yerine getirmeyi amaçlıyor.
Abonelik sayısındaki artışın yavaşlamsı, Netflix’in mali durumunun aksadığı anlamına gelmiyor: Şirket, 7,16 milyar dolarlık gelir bildirdi ki, bu onu yayın platformlarının tepesine yerleştirmeye devam eden üç aylık bir rekor. Disney Plus, HBO Max veya Peacock, sektördeki yeni trendleri tetikleme konusunda muazzam bir güce sahip büyük görsel-işitsel holdinglere ait olduğundan, Netflix, geçen yıl içerik dağıtım ve prodüksiyon işini dönüştüren çok güçlü rakiplerin gelişine tanık oldu.
Ancak Netflix, yayın pazarını ele geçirecek “rekabet yoğunluğunun” abone sayısındaki beklenenden daha düşük bu artışla hiçbir ilgisi olmadığına inanmadığını belirtti.