Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Marka

2021’in trafik ve dijital reklam şampiyonları

Gemius, erişim bazında 2021’in en çok ziyaretçi alan platformları ile yılın dijital reklam şampiyonu markalarını belirledi.

by DIGITAL REPORT
10/03/2022
in Marka, Oyun
2021’in trafik ve dijital reklam şampiyonları
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

2021’de dijital reklamlara oldukça yatırım yapıldı. İnternetten kullanıcılarının davranışlarını ölçen dijital medya araştırması ve teknoloji firması Gemius dev mecraları inceledi ve yılın e-erişim şampiyonlarını belirledi. Gemius ayrıca dijital reklam rekabet ürünü Gemius Adreal verilerinden yola çıkarak dijital reklamlarla en çok erişime ulaşan markaları da ortaya koydu.

Trafik ve dijital reklam şampiyonları (2021)

Bankacılıktan oyun sektörüne, otomotivden sigortaya pek çok farklı kategoride 2021’in trafik ve dijital reklam şampiyonlarına göz atalım.

2021’in trafik ve dijital reklam şampiyonları
2021’in trafik ve dijital reklam şampiyonları
Bu yazımız da ilginizi çekebilir
En iyi müşteri deneyimi sunan markalar

Otomotiv

2021 otomotiv sektörü için oldukça hareketli bir yıl oldu. İkinci el ve sıfır otomobillerde fiyat karmaşasının yaşandığı yıl boyunca yaklaşık 10 milyon ziyaretçi sayısına ulaşan otomotiv devlerinin internet siteleri büyük bir kitleyi kendilerine çekti.

Gemius Audience verilerine göre 2021’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 otomotiv şirketi; Pegueot, Citroen, Renault, Volkswagen ve Hyundai oldu. Gemius Adreal’in verilerine göre sektördeki dijital reklam rekabetinde ise sıralama şöyle oldu: Pegueot, Toyota, Opel, Citroen, Hyundai.

Süpermarket

2021’de market alışverişine çıkmak yerine siparişlerimizi çoğunluklu internet üzerinden verdik. Bu durum süper marketlerin sitelerine ve uygulamalarına olan talebi artırdı. Gemius Audience verilerine göre ocak ayında 21 milyonu aşkın ziyaretçiye ev sahipliği yapan süper marketler yılın son ayını 25,5 milyon ziyaretçi ile kapadı.

Yıl boyunca en çok tercih edilen ilk beş süper market; Migros, A101, CarrefourSA, Şok Marketler ve İstegelsin oldu. Pandemi dönemi ile evlere de sipariş götürmeye başlayan süper marketler, 2021 yılı boyunca çarpıcı reklamlarıyla daha fazla kullanıcıya erişmek için mücadele verdi, müşterileri kendine çekmeye çalıştı. Özellikle yılın ilk altı ayında reklam gösterimlerinin yüksek seyrettiği dikkat çekti. Gemius Adreal’in verilerine göre dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan süper marketler şöyle: A101, Migros, CarrefourSA, BİM, Şok Marketler.

Online yayın ve video platformları

Pek çok farklı dizi ve filme ev sahipliği yapan abonelik tabanlı online yayın platformları, pandemi ile çok daha fazla seyirciye ulaştı. Farklı ve çarpıcı yayınlarla abone kapma yarışına giren platformlar, özellikle yılın ilk altı ayında reklamlarıyla daha fazla kullanıcıya ulaştı.

Gemius Adreal’in verilerine göre kişi bazında en çok erişime ulaşan platformlar şöyle: Netflix, BluTV, beIN Connect, Exxen, Gain. Bununla birlikte Gemius Audience verilerine göre bu yıl ortalama 57 milyon ziyaretçi çekmeyi başaran video mecraları arasında en çok trafik alanlar şöyle; YouTube, Netflix, Twitch, beIN Connect ve Dailymotion.

Oyun

Pandemi döneminin en büyük sıçrama yaşayan alanlarından biri olan oyunlar, 2021 yılı boyunca milyonlarca oyuncuyu ekran başına bağladı. Özellikle de internet üzerinden oyuncuların birbirleriyle mücadele ettiği oyunlara ilgi katlanarak arttı. Oyun üreticileri ise daha fazla oyuncuya ulaşmak için yaratıcı reklamlarıyla daha fazla kişiye ulaşmaya çalıştı. Gemius Adreal’in verilerine göre oyun sektöründe kişi bazında en çok reklam erişimine sahip oyunlar şöyle: PUBG, Valorant, Words of Wonders, Garena ve Zula. Oyuna olan ilgiyi ziyaretçi sayıları açısından değerlendirdiğimizde ortaya mobil oyunlar üzerinden bir tablo koymak daha doğru olacaktır. Gemius Audience verilerine göre ocak ayında 29 milyon ziyaretçiye ulaşan mobil oyunlar, aralıkta 43 milyona dayandı. Mobil oyunlar arasında en çok ziyaretçi alanlar Candy Crush Saga, Brawl Stars, 101, Roblox ve 8BallPool oldu.

Sigorta

2021, sigorta sektörü için oldukça hareketli bir yıl oldu. Doğal afetler, trafik kazaları ve sağlıklı yaşam söz konusu olduğunda sigorta şirketleri, sundukları çözümlerle fark yaratmaya çalıştı. Daha fazla sayıda vatandaşı sigortalamak için mücadele veren sigorta şirketleri, reklamlarıyla daha fazla kullanıcıya erişmeye çalıştı. Tabii bu durum ziyaretçi sayılarını da artırdı. Haziran ayına kadar 2,2 milyon ziyaretçiye ulaşan sigorta şirketleri aralık ayında 3,9 milyonu aştı. En çok ziyaret alan sigorta platformları sigortam.net, sbm.org.tr, turkiyesigorta.com.tr ve axasigorta.com.tr oldu. Yıl boyunca dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan sigorta şirketleri ise şöyle: Sigortam.net, Aksigorta, AgeSA, Ethica Sigorta, Anadolu Sigorta.

Bankacılık

Bankacılık sektörü, özellikle de Kasım ayından sonra hızlı bir yükseliş trendine girdi. Ekonomi ve finans dünyasındaki önemli gelişmelerin de etkisiyle vatandaşların bankalara olan ilgisi daha da artarken, sektörün önde gelen isimleri de birbirinden çarpıcı reklam kampanyalarına imza attı. Gemius Adreal’in verilerine göre 2021’de dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan bankalar şöyle: Garanti BBVA, Akbank, Türkiye İş Bankası, QNB Finansbank, ING Bank. Ziyaretçi rakamları açısından değerlendirdiğimizde ise yıl boyunca en çok erişim alan bankalar; Ziraat Bankası, Garanti BBVA, Yapı Kredi, İş Bankası ve Akbank oldu.

2021 dijital trafik şampiyonları araştırması altında incelenen sektörler arasında otomotiv, süpermarket, online video platformları, sigorta, bankacılık, oyun gibi kategoriler yer alıyor.

Bu yazı Digital Report Dergisi 12. sayısında yayınlanmıştır.

Tags: 2021araştırmabankacılıkçevrimiçi reklamdijital reklamdijital türkiyee-ticaretfeaturednasılnedironline reklamonline yayınotomotivoyunraporsigortasüpermarketteknolojitrafikTürkiye

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM