Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Pro

2022 Dijital Reklam sektörü nasıl olacak?

2021 yılında 50 ülkede influencer marketing, pazar yeri yönetimi, dijital strateji ve performans alanları başta olmak üzere dijital fabrika mantığıyla şirketlerin her türlü ihtiyacına çözüm üreten Digital Exchange, 2022’de dünyanın kullanacağı dijital reklam trendlerini açıkladı. Digital Exchange’in konusunda uzman reklam ekibi, girmeye hazırlandığımız 2022’de yapay zekaya dayalı dijital reklamların sektörde ağırlık kazanacağın; kişiye göre özelleştirilmiş reklamların yanında video reklamcılığının yükselen değer olacağını anlattı

Yazar: DIGITAL REPORT
29/12/2021
Kategori: Pro
2022 Dijital Reklam sektörü nasıl olacak?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • 1 Digital Exchange ekini 2022 Dijital Reklam sektörü trendlerini açıkladı
    • 1.1 Influencer Marketing yükselecek
    • 1.2 Yapay Zeka ağırlıklı sisteme geçilecek
    • 1.3 Video Reklamcılığı özel içerik istiyor
    • 1.4 Sosyal Medya yönetimine önem verin
    • 1.5 Influencer Pazarlamanın payı artacak
    • 1.6 YouTube ve Linkedin için video yönetimi şart

2022 Dijital Reklam sektörünün nasıl olacağı oldukça merak konusu haline geldi. Reklam veren dernekleri ve ajanslarının üyesi olduğu STK’lar tarafından hazırlatılan Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; 2021’in Ocak-Haziran döneminde reklam harcamaları 10.3 milyar TL oldu. Türkiye’deki reklam yatırımları 2020 yılının tamamında 17 milyar TL olarak gerçekleşirken, 2022’nin ilk çeyreğinde açıklanacak 2021 yılının bütününe ilişkin harcamalarının 20 milyar TL’nin üzerine çıkması bekleniyor. Öte yandan Türkiye’de ortalama 8.5 saatini internette geçiren 50 milyondan fazla sosyal medya üyesine paralel dijital reklamın pastadaki payı da her geçen gün artıyor.

Digital Exchange ekini 2022 Dijital Reklam sektörü trendlerini açıkladı

Araştırmaya göre dijital reklam sektörü 2021 yılının 6 ayında tüm reklam cirosu içinde yüzde 65.6 ile 7.9 milyar TL olarak gerçekleşti. Yine dijital reklam oranının 2021’in ikinci yarısında Black Friday ve yılbaşı alışverişi de düşünülerek daha da yükseleceği öngörülüyor. Şirketler de reklam bütçelerindeki harcama kalemlerinde dijital alanın payını her geçen gün artırıyor. Giderek yükselen dijital reklam, artan sosyal medya ve internet kullanımıyla beraber geleneksel medya ve yazılı görsel basına göre ilerleyen yıllarda hem bütçe hem de görünürlük ve şirkete ciro, tanınırlık etkisi anlamında çok daha önde olacak. Bu gelişmelerden hareketle, yıl boyunca Türkiye ve 50 ülkede dijital reklam başta olmak üzere influencer marketing, pazar yeri yönetimi, dijital strateji ve performans konularında çalışmalar yapan ve e-turizm, e-ticaret ile e-ihracat konusunda değer sağlayan Digital Exchange ekibi, 2022’ye ilişkin dijital reklam trendlerini açıkladı.

Influencer Marketing yükselecek

2021 boyunca dijital reklamlarda trendin video ve influencer marketing olduğunu belirten Digital Exchange ekibi “Salgının etkilerinin azalmaya başladığı ve yeni normal döneminde şirketler e-ticaret ve e-ihracat ile e-turizm konularında B2B ve B2C alanında önemli faaliyetlere imza attılar 2021’de. Biz de 50’yi aşkın ülkede video marketing, influencer pazarlama ve marketplace alanında çalışmalar yaptık. 2022’de bu alanlarda ilgi ve çalışmanın sürmesinin yanında yapay zekanın dijital reklamda ağırlığının arttığı bir dönemi yaşayacağız” bilgisini verdi.

2022 Dijital Reklam sektörü nasıl olacak?
2022 Dijital Reklam sektörü nasıl olacak?

Yapay Zeka ağırlıklı sisteme geçilecek

Digital Exchange ekibi, reklam sektörünün yapay zeka kullanımını 2022’yi milat alarak harekete geçeceğini belirterek, “Dünya hızla dijitalleşiyor. Yeni teknolojiler de en çok reklam sektöründe kullanılıyor. Dolayısıyla 2022’de yapay zekanın etkilerini dijital reklam sektöründe çok etkin olacak. Gerek marka web sitesi trafiğini raporlamak, gerek organik arama, gerekse kullanıcı satın alma geçmişine bağlı olarak bir sonraki alışverişinde neler satın alacağını bu teknolojiyi kullanarak tahmin edebileceğiz. Özellikle bu alanlara yoğunlaşan yükselmek isteyen firmalar kullandıkları yapay zeka teknolojisini SEO stratejileri ile uyarlamalılar” ifadelerini kullandı.

Video Reklamcılığı özel içerik istiyor

Veriye dayalı pazarlamanın da 2022’de revaçta olacağını belirten Digital Exchange ekibi “Özellikle reklam stratejisinde potansiyel müşterilerinize değer verdiğinizi gösteren, kişiye göre özelleştirilmiş reklamlar oldukça ilgi çekecek” diye konuştu. Instagram ve TikTok platformlarında kullanılan video reklamcılığının da 2022’nin trendleri arasında bulunacağına vurgu yapan Digital Exchange ekibi, “Video reklamcılığı, yapımı ve tüketimi kolay içerikler olduğundan 2022’de de yükselişe geçmesi şaşırtıcı olmayacak, daha da popüler olacak. Özellikler içerik üreticilerin sıklıkla kullandığı Reels gibi video içerikli projelerin popülaritesi artacak” dedi.

2022 Dijital Reklam sektörü nasıl olacak?
2022 Dijital Reklam sektörü nasıl olacak?

Sosyal Medya yönetimine önem verin

Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk ise 2022’deki reklam trendleri arasında sosyal medyanın etkinliğini artırarak sürdüreceğini anlattı. Sosyal medyanın gücünün iyi kullanılmasının markaya para, tanınırlık ve yeni müşteriler kazandırdığını hatırlatan Pamuk, şunları söyledi: “Sosyal medyanın gücünü her platformdan sağlamaya açık olmak markanıza olumlu yönde etki edecektir. Kullandığınız platformların raporlama ve etkileşimini düzenli bir şekilde takip etmeli, sosyal medya yönetiminize önem vermelisiniz.”

Şirketlere reklam stratejileri için bir dizi öneride bulunan Pamuk, şu maddeleri sıraladı:

  • E-ticaret önümüzdeki yılların en önemli sektörü haline gelecek. E-ticaret sitenizi yakından takip edin. Sorunlarını anında çözün.
  • Kargo süreçlerini geliştirin.
  • Mutlaka bir Instagram ve Facebook mağazası kurun. Ürünlerinizi buraya entegre edin.
  • Tasarım konusuna özellikle çalışın.
  • E-ticaret sitenizdeki görsellerde fotoğraflarınızın kalitesi ve tasarımı konusunda hassasiyet gösterip, göze hitap edin

Influencer Pazarlamanın payı artacak

Influencer marketing 2022’de de yükselmesini sürdüreceğini anlatan Emrah Pamuk, “Yalnızca ABD’de, pazarlamacıların yüzde 72.5’inin 2022’de influencer pazarlamasını kullanması bekleniyor. Bu demek oluyor ki, 2022’de de influencer pazarlamadan sıklıkla yararlanacağız.”

2022 Dijital Reklam sektörü nasıl olacak?
2022 Dijital Reklam sektörü nasıl olacak?

YouTube ve Linkedin için video yönetimi şart

Digital Exchange’in reklam ekibi, şirketleri video marketing konusundaki yanlışlar konusunda uyararak şu maddeleri sıraladı:

  • YouTube’da doğru anahtar kelime ile video yükleyin
  • Şirketinizin stratejisini video pazarlamada ön plana çıkartın
  • YouTube’un yanında çok video izlenen Linkedin’de de video marketing’e önem verin
  • Kısa videolarla ürün ve hizmetlerinizi anlatacak bir dil oluşturun
Etiketler: 2022Digital Exchangedijital reklamDijital Reklam SektörüinfluencerInfluencer MarketingLinkedInnasılnedirsosyal medyasosyal medya yönetimiteknolojiVideo Reklamcılığıyapay zekaYouTube

İLGİLİ YAZILAR

Turkcell'lilere müjde: YouTube Premium sınırlı bir süre için ücretsiz
Teknoloji

Turkcell ve YouTube’dan iş birliği: YouTube Premium sınırlı bir süre için ücretsiz

Yazar: DIGITAL REPORT

Turkcell, YouTube ile yaptığı işbirliğiyle hem yeni hem de mevcut müşterilerine ayrıcalıklı fırsatlarla beraber sınırlı bir süre için ücretsiz YouTube...

Devamını oku
Akıllı Sağlık Ekosistemi Araştırmasının sonuçları açıklandı
Pro

Veri ve yapay zeka temelli teknolojiler sağlık ve bakım hizmetlerini yeniden inşa edecek

Yazar: DIGITAL REPORT

Uluslararası denetim, vergi ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young) Akıllı Sağlık Ekosistemi Araştırmasının sonuçlarını içeren raporunu açıkladı. Geleceğin akıllı sağlık...

Devamını oku
Samsung Galaxy Unpacked etkinliğinde öne çıkanlar
Teknoloji

Samsung Galaxy Unpacked etkinliğinde öne çıkanlar

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Bugünkü içeriğimizde, Samsung Galaxy Unpacked etkinliğindeki tüm önemli noktaları gözden geçireceğiz! Samsung Galaxy Unpacked etkinliğinde, Galaxy Z Fold 4 ve...

Devamını oku
Rehber: Facebook profiline takip butonu ekleme
Rehber

Rehber: Facebook profiline takip butonu ekleme

Yazar: Barış Selman

Bu yazımızda, Facebook profiline takip butonu ekleme nasıl yapılır tüm detaylarıyla anlattık. Paylaşım yaptığınızda, hangi insanların bilgilendirildiğinden emin olmak istiyorsanız,...

Devamını oku

SON YAZILAR

Telegram’dan Premium üyelere özel yenilik: Premium üyelik hediye etme

Xiaomi’den yeni insansı robot: CyberOne

Turkcell ve YouTube’dan iş birliği: YouTube Premium sınırlı bir süre için ücretsiz

Google’dan Apple One’a rakip: Pixel Pass

Korsanların bilgisayarınıza sızmış olabileceğine dair 10 işaret

Mac kullanıcılarının her gün en çok karşılaştığı 3 siber tehdit

Karşılaştırma: Samsung Galaxy Z Fold 4 vs Xiaomi MIX Fold 2

Veri ve yapay zeka temelli teknolojiler sağlık ve bakım hizmetlerini yeniden inşa edecek

NVIDIA SIGGRAPH metaverse etkinliği hakkında bilmeniz gereken her şey

Microsoft, Sony’yi oyunların Game Pass’e eklenmesini engellemekle suçluyor

ÇOK OKUNANLAR

DALL-E 2 nedir?
Teknoloji

Yapay zeka görsel çılgınlığı: DALL-E 2

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?
Teknoloji

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler
Girişim

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler

Twitter'da
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

SON REHBERLER

Pokemon GO Beedrill Mega Enerji nasıl alınır?

Instagram hikayede Reels videosunun tamamı nasıl paylaşılır?

En iyi Valorant karakterleri (Tier list): Ajanlar ve özellikleri

En iyi kayıtçı monitörler: Hangisi satın alınmalı?

Binance Crypto WODL cevapları (15 Ağustos)

Instagram Reels ile nasıl para kazanılır?

Mac için en iyi ücretsiz VPN uygulamaları

Rehber: Vivo telefonlarda uygulamaları gizleme

Safari arama çubuğu yukarı alma nasıl yapılır?

Rehber: Tüm MultiVersus kupaları

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ