Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home E-ticaret

Teslimat sektörü büyüdükçe dijitalleşiyor

by DIGITAL REPORT
16/05/2022
in E-ticaret
2022 yılında kargo ve kurye sektörünü neler bekliyor?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği verilerine göre, kargo ve kurye sektörü 2022 yılında e-ticaret kaynaklı 4 milyar 685 milyon adet sipariş bekliyor. Sektörün, e-ticaret siparişleriyle beraber toplamda yüzde 40’lık sipariş artışı beklediğine değinen TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, “Teslimat sektörü bugün 200 binden fazla istihdam sağlamaya başladı. Hızla büyümekte olan sektör teknoloji odaklı dönüşüm sürecinde. E-ticaret firmalarının teslimat hatalarına karşı aldığı her önlem sektörün büyümesine katkı sunuyor. Teslimat aşamasında yaşanan her sorun müşteri memnuniyetsizliği ve dolayısıyla müşteri kaybı, hatta sosyal medya üzerinden itibar kaybı olarak geri dönüyor” ifadelerini kullandı.

2022 yılında kargo ve kurye sektörünü neler bekliyor?

Kargo, kurye ve lojistik firmalarının 2021 yılında sadece e-ticaret sektöründen kaynaklı 3 milyar 347 milyon adet siparişi tüketicilerle buluşturduğunu, bu rakamın bir önceki yıla göre yüzde 46 oranında bir hacim artışı anlamına geldiğine vurgu yapan Çiğdemli, “Kargo sektörü büyürken, bu büyüme dijital dönüşüme de aracılık etti. 2022 yılında sektör 4 milyar 685 milyon adetlik siparişi tüketicilerle buluşturmaya hazırlanıyor. Pandemiyle beraber başlayan bu büyüme trendi sektörü dijital dönüşüme yöneltti. Sadece kargo firmaları değil, e-ticaret siteleri de depo yazılımı gibi teknolojilerle teslimat sürecinde yaşanabilecek olası sorunları sıfıra indirmek için teknolojiye yatırım yapıyor” açıklamalarında bulundu.

2022 yılında kargo ve kurye sektörünü neler bekliyor?
Kargo ve kurye sektörü: TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli

Peki lojistik sektörünün kuşkusuz en önemli işbirlikçilerinden biri olan depolarda doğru yönetim nasıl yapılır? Teslimat hatalarını sıfıra indirmek mümkün mü? Çiğdemli, yapay zeka tabanlı bir depo yazılımı kullanmadan da hataları minimize etmenin mümkün olabileceğini ifade ediyor.

Yapay zekasız 4 manuel önlem

Çiğdemli, satıcı ve markaların itibar ve müşteri kaybı yaşamadan teslimat süreçlerini yönetebilmeleri için şu tavsiyelerde bulunuyor: “Bir depoda ilk yapılması gereken adreslemedir. Her ürün ve ürün grubu için adresleme yapılmalı, depolar raf raf ve bölüm bölüm kategorize edilmelidir. Bir diğer önemli husus ise, depoda siparişler toplanmadan önce fatura kesilmemesidir. Fatura bazen görevli depoya gidene kadar kaybolabiliyor, görevli cebinde faturayla tuvalete bile gitse arada geçen o kısa sürede kaybolabiliyor. Bu da müşterinin teslimatının hiç yola çıkmaması anlamına geliyor. Ürünler depodan alınıp paketlendikten sora faturalar kesilip eşleştirme yapılmalıdır. Satıcı için iadeleri kontrol altında tutması da çok önemlidir. Bunun için tek kişiye güvenilmemeli, birbirlerini kontrol edebilecek en az iki veya üç kişi görevlendirilmelidir. Yetkinin tek kişide olduğu durumlarda, hırsızlık ve sahtekarlık gibi adli vakalar yaşanabilmektedir. Son olarak da stok kontrollerinin her gün yapılmasını tavsiye ediyorum. Pazaryerinde görünen stokla depo ve e-ticaret sitesindeki stoklar mutlaka birbiriyle eşzamanlı güncellenmeli. Böylece olmayan ürünü satma gibi tatsız olaylar yaşanmayacaktır.”

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
ABD’ye e-ticaret ile açılmak isteyen marka ve girişimcilere yönelik öneriler

En garanti çözümün bir depo yazılımı kullanmak olduğunu da sözlerine ekleyen Çiğdemli şu bilgileri veriyor: “Boğaziçi Üniversitesi Teknoparkı’nda bulunan Ar-Ge merkezimizde, depo yazılımımız Ticimax WMS’i güncelledik. İSO kalite belgesine sahip tek depo yazılımı olan Ticimax WMS’in hata engelleme oranı artık yüzde 100. Her ölçekten deponun kullanımına uygun olan yazılımımız teslimatın her sürecini adım adım takip ediyor, hatta bu süreci müşterinin de takip edebilmesine olanak sağlıyor.”

Tags: büyümedijitalleşmee-ticaretkargokuryesiparişteslimatyapay zeka

İLGİLİ YAZILAR

Google 2025i Yapay Zeka Fayda Yılı ilan etti, OpenAI Kırmızı Kod ile karşılık verdi
Yapay Zeka

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

by Emre Çıtak

Google, 23 Aralık'ta yayınladığı kapsamlı yıl sonu araştırma özetiyle 2025 yılını, yapay zekanın deneysel bir teknolojiden pratik bir fayda aracına...

Read moreDetails
xte artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor
Yapay Zeka

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

by Emre Çıtak

X (eski adıyla Twitter), 24 Aralık 2025'te sessiz sedasız devreye aldığı yeni bir özellikle platformu bir kez daha karıştırdı. Şirket,...

Read moreDetails
AI bilincini tespit etmek imkansız
Yapay Zeka

Cambridge filozofu: AI bilincini tespit etmek imkansız

by Emre Çıtak

Cambridge Üniversitesi filozofu Dr. Tom McClelland, Mind & Language dergisinde yayımlanan yeni bir çalışmada, yapay zekanın bilinçli hale gelip gelmediğini...

Read moreDetails
Nvidia'nın yeni yapay zekası NitroGen, oyunları sizin yerinize oynayacak
Yapay Zeka

Nvidia’nın yeni yapay zekası NitroGen, oyunları sizin yerinize oynayacak

by Emre Çıtak

Metin2'de dolunay kılıcı düşürmek için uykusuz kalanlar veya MMORPG'lerde saatlerce aynı yaratığı kesip farm yapmaktan parmaklarına kramp girenler... Gözünüz aydın...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM