Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home E-ticaret

Pazarlamada Hiper-kişiselleştirme dönemi

Markalar, rekabette öne geçmek için bu yönteme başvuruyor

by DIGITAL REPORT
26/05/2022
in E-ticaret
Hiper-kişiselleştirme nedir?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Pandemiyle birlikte tüketiciler daha çok dijitale yönelirken, markalar yeni müşteri modelini memnun edecek hiper-kişiselleştirme deneyimleri oluşturmak için çalışmalarını hızlandırdılar. Omnichannel pazarlama konusunda dünya çapında markalara hizmet sunan SmartMessage son dönemde bu yeni deneyim modeline ilginin oldukça arttığını belirtiyor.

Pandemi dönemi online uygulamalara ilgiyi artırdı ve özellikle e-ticaret konusunda dünya çapındaki hacim önemli seviyelere ulaştı. Fiziksel dünyaya dönüş başlasa da araştırmalar tüketicilerin kazandığı dijital alışkanlıkların devam edeceğine işaret ediyor. SmarterHQ araştırmasına göre, tüketicilerin yüzde 72’si pazarlama mesajlarını ancak ilgi alanlarına yönelikse dikkate alıyor. Artık markalar müşterilerine hem fiziksel hem de online olarak en iyi deneyimleri sunmayı hedefliyorlar. İşte bu noktada tüketiciyi en iyi anlayan firmalar ön plana çıkıyor.

Hiper-kişiselleştirme nedir?

Pazarlama teknolojileri alanında hizmet sunan SmartMessage’ın CEO’su Oğuz Küçükbarak yeni dönüşümü şöyle özetliyor: “Markalar için uzun bir süre kişiselleştirilmiş mesaj ve kampanyalar etkin oldu, burada basit segmentasyonlar söz konusuydu. Ancak günümüz tüketici profili artık markaların kendilerini tam anlamıyla tanımasını istiyor. Hiper-kişiselleştirme bu noktada gerçek zamanlı verinin kullanılması, daha detaylı davranış analizinin yapılması ve yapay zekanın devreye sokulması ile müşteriyi daha mutlu edecek tekliflerin sunulması ile fark yaratıyor. Anlamlı veriyi işin merkezine koyuyor ve doğru anda doğru bağlamda mesaj ve kampanyaların oluşturulmasını sağlıyor.”

Hiper-kişiselleştirme nedir?
Hiper-kişiselleştirme nedir?

Bireyler tam da ihtiyaç duydukları önerileri bekliyor

Fiziksel ve online olarak müşteri deneyiminin bütünlük içermesi gerektiğini belirten Küçükbarak: “Müşteriler artık markalara farklı kanallardan farklı anlarda ulaşabiliyorlar. Bu noktada veri bütünlüğünün sağlanmaması ve müşteri profillerinin tekilleştirilmemesi deneyimleri negatif etkiliyor. Verinin analiz edilmemesi ve bütünleştirilmemesi tüketicilere alakasız kampanyaların sunulmasına yol açabiliyor. Tüketiciler kötü deneyimlerden sonra büyük bir hızla alternatif markalara kayabiliyorlar. Yeni müşteri kazanmak kadar müşteriyi elde tutmak da günümüzde çok önemli” sözleriyle tüketici beklentilerindeki son durumu özetliyor.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Ticaret savaşlarında doğru bütçe ve hedef kitleyi belirleyen markalar bir adım öne çıkıyor

Hiper-kişiselleştirme konusunda SmartMessage’a gelen hizmet taleplerinin arttığını dile getiren Küçükbarak: “Müşterilerimiz artık standart bildirimlerin ötesine geçmeleri gerektiğini görüyorlar. Kitlelerini daha iyi tanıyacak pazarlama kurguları bekliyorlar. Farklı kanallardan basit kişiselleştirme örneklerinin ötesinde doğru anlarda doğru konseptlerle iletişimin sağlanması yönünde destek istiyorlar. Sağladığımız gerçek zamanlı pazarlama otomasyonu gibi teknolojilerle hiper-kişiselleştirme konusunda ihtiyaçlarını karşılamanın yansıra büyük bir verimlilik artışı da sağlıyoruz” diyor. Araştırmalar da bu bilgileri doğrular nitelikte. S&P Global Market Intelligence’a göre, hiper-kişiselleştirme 87,5 milyar dolarlık bir satışa etki ediyor.

Tags: Hiper KişiselleştirmemarkaMarkalarOmnichannelpandemipazarlamasmartmessageteknoloji

İLGİLİ YAZILAR

frekans-mi-cesitlilik-mi-q3-verileriyle-gorunurluk-stratejileri_02
Pro

Influencer pazarlama içeriklerinde .com yüksek frekans, FMCG geniş ağ tercih etti

by Kerem Gülen

Influencer pazarlaması, 2025’in üçüncü çeyreğinde de markalar için ana akım iletişim alanı olmaya devam ediyor. Önümüzde bu tabloyu somutlaştıran bir...

Read moreDetails
İnsan doğurabilen yapay rahimli robot
Teknoloji

İnsan doğurabilen yapay rahimli robot gelecek yıl satışa çıkabilir

by Emre Çıtak

Bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz, insanlığı hem heyecanlandıran hem de derinden korkutan o gelecek, belki de tahmin ettiğimizden çok daha yakınımızda....

Read moreDetails
Marka korumacılığı inovasyonun önündeki en büyük engel
Teknoloji

Marka korumacılığı inovasyonun önündeki en büyük engel

by Emre Çıtak

Teknoloji dünyasında inovasyon, genellikle yerleşik düzeni sarsan, daha erişilebilir ve uygun fiyatlı alternatifler sunan küçük oyuncular tarafından tetiklenir. Ancak bu...

Read moreDetails
Volvo çoklu adaptif emniyet kemeri tanıttı
Teknoloji

Volvo çoklu adaptif emniyet kemeri tanıttı

by DIGITAL REPORT

Volvo, araç sensörlerinden gelen gerçek zamanlı verileri kullanarak yolcuları daha iyi korumayı amaçlayan yeni bir "çoklu adaptif güvenlik kemeri" teknolojisini...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM