AB, Google’a Fitbit satın alması ile ilgili rekabet soruşturması açtı. Söz konusu soruşturma, 2.1 milyar dolarlık satın alma işleminin Google’a rakipleri üzerinde haksız bir avantaj sağlayıp sağlamadığını ele alacak.
AB, Google’a Fitbit satın alması ile ilgili soruşturma açtı
Bilindiği üzere teknoloji devi Google, giyilebilir akıllı cihazlar üzerinde yoğunlaşan Fitbit’i satın almak için 2.1 milyar dolar değerinde bir teklif götürmüş ve iki şirket pek çok konuda anlaşmaya varmıştı. Fakat söz konusu anlaşma yasal bir zemine oturtulmamış ve bu yüzden resmi bir hal almamıştı. AB tarafından Salı günü yapılan bir açıklama, söz konusu satın alma işleminin gerçekleşmeyebileceği gösteriyor.
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu tarafından dün yapılan açıklamada Google’ın Fitbit’i satın almasıyla ilgili kapsamlı bir haksız rekabet soruşturması başlatıldığı duyuruldu. Buna göre AB rekabet komisyonu söz konusu soruşturma ile birlikte Google’ın rakipleri üzerinde haksız bir rekabet oluşturup oluşturmadığı ele alınacak. İlgili soruşturma, Google’ın Fitbit’i satın alarak, kullanıcılara ait sağlık verilerine ulaşması ve bu verileri kullanarak reklamcılık alanındaki rakipleri üzerinde haksız bir avantaj elde etmesine yoğunlaşacak.
AB Rekabet Komiseri Margrethe Vestager yaptığı açıklamada, “Giyilebilir cihazların Avrupalı tüketiciler tarafından kullanılmasının önümüzdeki yıllarda önemli ölçüde yaygınlaşması bekleniyor. Bu cihazlardan üretilen veriler kullanıcının sağlık durumu ve alışkanlıkları ile ilgili çok sayıda bilgi sağlıyor. Google’ın Fitbit’i satın alması ile ilgili soruşturma, giyilebilir cihazlar aracılığıyla toplanan verilerin Google tarafından kontrol edilmesini ve rekabet kurallarını ihlal edip etmediğini ele alıyor. ”
Konu ile ilgili kaynaklar, AB tarafından başlatılan soruşturmanın oldukça kapsamlı olduğunu ve yaklaşık olarak 4 ay sürebileceğine işaret ediyor. Bu da Google’ın Fitbit’i bir süre daha satın alamayacağını gösteriyor.
Google soruşturma hakkında açıklama yaptı
Google’ın Cihazlar ve Hizmetler Kıdemli Başkan Yardımcısı Rick Osterloh, Salı günü söz konusu satın alma işlemi ile ilgili bir blog yazısı yayınladı. Söz konusu yazıda, Google’ın Fitbit’i satın almasının rekabet kurallarını ihlal etmediği savunuldu.
Osterloh, “Bu anlaşma verilerle değil cihazlarla ilgilidir. Google, en başından beri, reklamlar için Fitbit sağlık ve sağlıklı yaşam verilerini kullanmayacağını açıklamıştır.” diyerek, kullanıcı verilerini reklamcılık faaliyetlerinde kullanmayacaklarının üstünü çizdi. Osterloh ayrıca “Tüketicilere hitap eden bir yaklaşımla Avrupa Komisyonu ile çalışma fırsatını taktirle karşılıyoruz. Fitbit’in uzman ekibiyle birlikte çalışarak ve yapay zeka, yazılım ve donanım tecrübemizi bir araya getirerek, dünyanın dört bir yanındaki insanlar için çekici araçlar oluşturabiliriz ” ifadelerini kullandı.