Yeni oyuncuların piyasaya girişi ve Disney +, HBO Max ve Apple TV + gibi diğer büyük platformların birleştirilmesi, Netflix’in ABD’deki pazar payını olumsuz etkiledi. Gelen son haberlere göre Dünyanın en popüler yayın akış platformu Netflix’in ABD’deki abone sayısı yüzde 31 oranında düştü.
- Netflix, şifre paylaşımını algılayan bir güvenlik özelliğini test ediyor
- Netflix kurucu ortağı, Apple’ın büyümek için Apple TV+’a odaklanması gerektiğini söyledi
- Netflix, TikTok benzeri Fast Laughs özelliğini duyurdu
Netflix abone sayısı ABD’deki güçlü rekabet nedeniyle %31 düştü
Netflix, yeni oyuncuların gelmesi ve Disney +, HBO Max ve Apple TV + gibi diğer büyük platformların konsolidasyonu nedeniyle yayın dünyasında giderek daha sert bir rekabetle karşı karşıya.
Danışmanlık firması Ampere Analysis tarafından tarafından yayınlanan bir araştırmaya göre, bu güçlü rakipler Ağustos 1997’de DVD kiralama alternatifi olarak doğan hizmetin Amerika Birleşik Devletleri’ndeki pazar payının %31 oranında azalmasına neden oldu.
Bununla birlikte, Netflix ABD’deki 74 milyona yakın abonesi ile hala liderliğini koruyor ve diğer ülkelerdeki müşterileri ile birlikte dünya çapında 203 milyondan fazla abonesi bulunuyor.
Şirket, 2020 yılının 4. çeyreği kazanç raporunda, hisse senetlerinin bir günde yaklaşık %20 artması ile ilk kez 200 milyon aboneyi aştığını duyurdu, bu da 2016’dan bu yana en büyük sıçrama ve piyasa değerinde yaklaşık 260 milyar dolarlık bir değere tekabül ediyordu.
2020’de başlayan küresel COVID-19 salgını insanların evde hapsolmasına ve Netflix abone sayısına bir anda 36,6 milyon yeni abonenin eklenmesine vesile oldu.
Şirketin abonelerinin çoğunluğu yani yaklaşık 74 milyonu ABD ve Kanada gibi iki ülkeden geliyordu. Avrupa, Orta Doğu ve Afrika ise 66,7 milyon abone ile Netflix’in ikinci en büyük pazarı olarak sıralandı.
Bunu sırasıyla 37,6 milyon ve 25,5 milyon Netflix abonesi ile Latin Amerika ve Asya Pasifik ülkeleri takip etti.