Fitness işlerinde Nike+’a uzun süre “cevab veremeyen” Adidas, 70 milyon kullanıcıya erişim sağlayacak Runtastic adlı uygulamayı satın aldı.
Belki zamanının “Metallica mı Megadeth mi?” ya da “Pepsi mi Coca Cola mı?” sorusu kadar güçlü olmayabilir ama “Adidas mı Nike mı?” sorusunun da az sorulmadığından eminim.
İki firmanın meşhur sporcuları reklam yıldızlarına çevirererek kapıştığı 80’ler bitti. Artık rekabet fitness bilekliğinde ya da akıllı telefonundaki mobil uygulamada yaşanıyor.
Nike’ın bu alanda Nike+ ile uzun süredir parsayı toplaması, Adidas’ın canını sıkmış olmalı ki, firma, Runtastic adlı fitness takip uygulamasını 220 milyon euroya satın aldı.
Geçtiğimiz yıl miCoach fitness cihazını tanıtan Adidas, bu yılın başında ise diyet ve egzersiz uygulaması MyFitnessPal’i 475 milyon dolara, sosyal fitness ağı Endomondo’yu ise 85 milyon dolara satın almıştı.
Tüm bunları birleştiren Connected Fitness platformun, satın alma ile 120 milyon kullanıcıya erişti. Aslında artık dünyanın en büyük dijital sağlık ve fitness topluluğu olduğunu söyleyebiliriz.
Bakalım Nike’ın yanıtı nasıl olacak?