Adobe, müşterilerinin eserlerini yapay zeka eğitiminde kullanmayacağını taahhüt ederek hizmet şartlarını güncelledi. Bu önemli adım, şirketin kullanıcılarının güvenini yeniden kazanma ve yapay zeka konusundaki endişeleri giderme çabasının bir parçası olarak öne çıkıyor.
Adobe, müşterilerin uygulamalarını kullanırken kabul etmeleri gereken şartları revize ediyor. Bu değişiklik, Adobe’nin hizmet şartlarındaki bir güncellemenin, kullanıcıların çalışmalarının yapay zeka eğitimi için kullanılabileceği korkusuna yol açmasının ardından gelen tepkiler üzerine gerçekleştirildi.
Yeni hizmet şartlarının 18 Haziran’da yürürlüğe girmesi bekleniyor ve Adobe’nin dijital medya başkanı David Wadhwani’ye göre Adobe’nin müşterilerinin çalışmalarıyla neler yapabileceğini daha iyi açıklamayı amaçlıyor. Wadhwani, The Verge’e verdiği demeçte, “Hiçbir zaman müşterilerimizin içeriği üzerinde üretken yapay zeka eğitmedik, hiçbir zaman bir müşterinin çalışmasının sahipliğini üstlenmedik ve yasal olarak gerekenden fazlasına müşteri içeriğine erişime izin vermedik.” dedi.
Adobe’un yapay zeka eğitimindeki etik anlayışı
Adobe, geçtiğimiz hafta müşterilerinin hizmet şartları güncellemesinde yapay zekadan bahseden bir dil kullanması nedeniyle kullanıcı kesimin yoğun eleştirisiyle karşılaştı. Müşteriler, Adobe’nin kullandığı belirsiz dili, şirketin müşterilerin çalışmalarına serbestçe erişmesine ve bunları Adobe’nin üretken yapay zeka modellerini eğitmek için kullanmasına izin verdiği şeklinde yorumladı.
Şirket tarafından ise durum böyle değildi ve Adobe’nin eğitim politikaları değişmiyordu ancak Adobe’nin ürün sorumlusu Scott Belsky, ifadenin “belirsiz” olduğunu ve “güven ve şeffaflığın bu günlerde daha önemli olamayacağını” kabul etti. Wadhwani, Adobe’nin hizmet şartlarında kullanılan dilin hiçbir zaman müşterilerin çalışmaları üzerinde yapay zeka eğitimine izin vermeyi amaçlamadığını söylüyor.
Wadhwani yaptığı açıklama ise şu şekilde:
“Geriye dönüp baktığımızda, hizmet şartlarını daha erken modernleştirmemiz ve netleştirmemiz gerekirdi” diyor. “Ve şartları gerçekte yaptığımız şeyle eşleşecek şekilde daha proaktif olarak daraltmamız ve yasal gerekliliklerimizin neler olduğunu daha iyi açıklamamız gerekirdi.”
Yaratıcı topluluk ve Adobe arasındaki çatışma
Yaratıcı topluluğun bir kısmı, Adobe ile iddia edilen endüstri tekeli, abonelik tabanlı fiyatlandırma modelleri ve üretken yapay zeka kullanımı konusunda uzun süredir devam eden bir anlaşmazlığa sahip. Şirket, üretken yapay zekayı çevreleyen bazı etik endişelerden kaçınmak için kendi Firefly AI modelini Adobe Stock görselleri, açık lisanslı içerik ve kamu malı içerikler üzerinden eğitti söylüyor. Ancak bazı sanatçılar Adobe’nin stok platformunda çalışmalarına referans veren görseller buldular. Bu da mevcut durumu şirket ile müşterler arasındaki güveni sarstı.
Wadhwani, Adobe stok ve Firefly eğitim verilerini çevreleyen içerik denetimiyle ilgili olarak “Süreci çok, çok iyi inceliyoruz.” dedi ancak bunun asla mükemmel olmayacağını kabul etti. Wadhwani, Adobe’nin politikalarını ihlal eden içeriği Firefly’ın eğitim verilerinden kaldırabileceğini ve müşterilerin şirketin hizmetini iyileştirmek için tasarlanmış otomatik sistemlerden vazgeçebileceğini söylüyor.
Intel, İsrail’deki 25 milyar dolarlık çip fabrikası projesini askıya aldı
Adobe, blog yazısında “güvenin tekrar kazanılması gerektiğini” kabul ettiğini ve yeni değişiklikleri tartışmak için geri bildirimleri dikkate aldığını belirtti. Daha fazla şeffaflık memnuniyetle karşılanan bir değişiklik olabilir fakat küskün kullanıcıların şirketin aslında kötü bir niyeti olmadığına ikna etmek muhtemelen biraz zaman alacak.
Öne çıkan kaynak görseli: Eftakher Alam / Unsplash