Adobe reklam teknolojileri firması için 500 milyon doların üstünde para ödemeye hazırlandığını açıkladı.
TubeMogul 2006 yılında kurulmuş ve ajanslar ile markaların reklam amaçlı “planlama, satın alma, ölçümleme ve optimizasyon” yapmasını sağlayan bir reklam teknolojileri firması. 2014 yılında NASDAQ borsasına açılan firmanın hisseleri 2014 Aralık ayında 22 dolar ile en üst seviyesini görmüş ve daha sonra giderek düşerek bu hafta açılış değeri olan 8 dolara kadar gerilemiş durumda.
Adobe TubeMogul’u hisse başına 14 dolar ödeyerek satın almak için teklif götürdü ki bu değer şirketin bu sene Nisan ayındaki hisse değerine denk geliyor. Bu şekli ile şirketin Adobe tarafından yapılan değerlemesi yaklaşık 540 milyon dolar oluyor.
Adobe bu satın alma ile birlikte TubeMogul’u Adobe Marketing Cloud platformunun içine entegre etmek istiyor.
TubeMogul’u bu kadar değerli kılan ise elindeki teknolojinin sadece online platformlar için değil TV kanalları için de planlama ve yönetim yapılmasına izin vermesi. Böylece Adobe dijital dünyadaki reklam altyapı ve yönetim servisini video reklamcılığı alanında geleneksel platformlara da çözüm sağlayacak şekilde geliştirmiş olacak.
Anlaşmanın 2017 yılının ilk finansal çeyreğinde tamamlanması bekleniyor.