Deneyimler ve Mekânlar adlı yeni özellikler ile rehberlik, eğlence ve tavsiyeler, konaklama hizmetine ekleniyor.
Şirketin CEO’su Brian Chesky’nin Airbnb Open konferansında tanıttığı iki yeni özellik, şimdiden bazı şehirlerde kullanıma açılmış durumda. Chesky’nin uzun süredir hayal ettiği hizmete yaklaşan Airbnb, artık sadece konaklama hizmeti sunmuyor.
Deneyimler adlı özellik için Airbnb, klasik şekilde işliyor; bir komisyon kesintisi sonrasında, ücreti alıcıdan satıcıya ulaştırıyor. Mekânlar için ise kâr paylaşımı modeli sunuyor.
Şirket, yakında Uçuşlar ve Hizmetler kategorilerini de devreye alarak, seyahati baştan sona sahiplenmeyi hedefliyor.
Uygulamaya yeni eklenen Seyahatlar başlığındaki Deneyimler ve Mekânlar, Los Angeles, San Fransisko, Miami, Detroit, Havana, Londra, Paris, Floransa, Nayrobi, Cape Town, Tokyo ve Seul’de kullanılabiliyor.
Cowen & Co, Airbnb’nin sadece konaklamadan bu yıl 12,3 milyar dolar ciro elde edeceğini tahmin ediyor. Gelirin ise 1,85 milyar dolar civarında olması bekleniyor.
Eyülde 555 milyon dolarlık F Serisi fon alan Airbnb’nin değeri 30 milyar dolara yükselmişti.