Akıllı saat satışlarında gerileme ve önde gelen markaların tercih edilme oranlarında ciddi değişimler gözleniyor.
Akıllı saat ekosistemi, giyilebilir teknoloji alanındaki sayısız gelişmenin son kullanıcıya en fazla yansıyan kısmı. Özellikle Apple Watch’ın çıkışıyla birlikte bilinirliğinin arttığı, kullanım sahasının geliştiği de tartışmasız bir gerçek. Ancak yeni bir araştırmanın sonuçlarına göre akıllı saat pazarı, ciddi bir ‘daha az satın alınma’ durumu ile karşı karşıya.
Tanınmış araştırma kuruluşlarından IDC tarafından yayınlanan verilere göre 2016 yılının 3. çeyreğindeki akıllı saat satışları, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 52 gerilemiş durumda. IDC analistlerinin verileri Temmuz – Eylül dönemini kapsıyor.
Apple akıllı saat üreticisi konumunda pazardaki liderliğini koruyor. Ancak bu geçen seneye oranla payda büyük bir düşüş yaşanmadığı anlamına gelmiyor. Cupertino merkezli şirket, özellikle Garmin gibi fitness odaklı saat üreticilerine karşı büyük bir kayıp yaşadı.
2015’te Apple, akıllı saat piyasasının yüzde 70’ine sahipti. Garmin için ise bu oran yüzde 2 civarındaydı. Şimdi ise Apple yüzde 41’e gerilerken Garmin yüzde 20 dolaylarına kadar ulaşmış görünüyor.
Pazardaki diğer oyuncular Samsuıng ve Motorola ise şimdilik halinden memnun denilebilir. Her ne kadar pazarda Apple kadar büyük payları olmasa da herhangi bir gerileme yaşadıkları da söylenemez. İki firmanın şimdilik dengede olduğu dikkatlerden kaçmıyor.
IDC’ye göre akıllı saat satışlarındaki düşüşe en büyük etken Google’ın Android Wear 2.0 işletim sistemini piyasaya sürmede acele etmemesi. Öte yandan kullanıcıların akıllı saatlerini bir akıllı telefon gibi sıklıkla değiştirmeme eğilimi gösterdiğinin de altını çizmek gerekiyor.