Apple Care ve reklam hizmetleri, koronavirüs belirsizliğinden etkilendi.
Apple CFO’su Luca Maestri, Perşembe günü yatırımcılarla bir görüşme yaptı. Apple’ın sunduğu hizmetlerden ikisinin, 2020 mali yılının üçüncü çeyreğinde “genel ekonomik zayıflık” ve “belirsizlik” nedeniyle etkileneceğini belirten Maestri, bu durumun Nisan ayından Haziran ayına kadar süreceğini belirtti.
Koronavirüs etkisi ile kapanan mağazalar, Apple Care hizmetini etkiledi
Maestri, bu hizmetlerden birinin Apple Care olduğunu söyledi. Apple Care, ürün onarım işini kapsayan Apple hizmeti. Maestri, sözlerinin devamında “Apple Care, koronavirüs nedeniyle mağazaların kapanışlarından açıkça etkilendi. Sadece perakende mağazalarımız değil aynı zamanda ortak satış noktaları ve diğer merkezler, sosyal izolasyon önlemleri nedeniyle kapandı ve bu da müşteri trafiğinin azalmasına neden oldu.
Diğer darbe alacak alan ‘reklam’
Maestri’nin, koronavirüs sürecinde olumsuz etki altında kalabilir dediği diğer Apple servisi ise reklam. Reklam, Apple’ın App Store’daki reklamcılık işlerini kapsıyor. Apple News’te ve bazı servislerde reklam süreçleri, Apple’ın üçüncü taraflarla olan işbirlikleri iler ilerliyor.
ABD’li teknoloji devi, 2020 yılının ilk çeyreğinde 58,3 milyar dolar gelir elde ederek, yıllık bazda yüzde 1 artış gösterdi. Bu da hisse başına 2,55 dolar kazanç anlamına geliyor.
Ancak asıl soru işareti bizi ikinci çeyrekte bekliyor. Koronavirüs etkisi ile birçok şirket, yılın ikinci çeyreğinde küresel salgın nedeniyle düşük bir gelir beklentisi içine girdi.