Strategy Analytics’e göre Apple, ilk çeyrekte 4,5 milyonun biraz altında Apple HomePod mini sattı. Apple, her ikisi de HomePod mini’den çok daha uygun fiyatlı olmasına rağmen Amazon’un dördüncü nesil Echo Dot ve Google’ın Nest Mini’sini geride bırakarak dünya çapında en çok satan akıllı hoparlör modeline sahip oldu.
2022’nin ilk çeyreğinde, Apple, 35,3 milyon birimlik bir pastanın yüzde 12,7’lik payına yetecek 4,5 milyon HomePod mini cihazı sattı ve bu, kendi cihazlarını verimli bir şekilde hareket ettirebildiğini gösteriyor (“standart” HomePod’un kullanımdan kaldırılmasından sonra).
Apple HomePod mini’den etkileyici performans
Google’ın Nest Hub‘ı ve Amazon’un Echo Show 8’i ikinci ve üçüncü sırada yer alırken, Strategy Analytics diğer modeller için satış verileri yayınlamadı. Bununla birlikte, genel akıllı hoparlör pazarı için satış rakamları paylaştı. Tüm Amazon ve Google’ın çeşitli akıllı hoparlörleri düşünüldüğünde, Apple üçüncü sıraya düşüyor.
Genel olarak, Amazon, Strategy Analytics’e göre, Echo Show 5’in ikinci nesli 1,6 milyon cihazı hesaba katarak 9,9 milyon akıllı hoparlör sattı. Google, kaç Nest Hub satıldığını belirtmese de toplam 6,1 milyon satış rakamıyla ikinci sırada yer alıyor.
Apple ayrıca satışlarında geçen yılın aynı dönemine göre çok daha fazla artış kaydetmeyi başardı. HomePod mini yüzde 29,9, Google yüzde 6,6 ve Amazon yüzde 1,5 büyüdü.
Apple, Google ve Amazon’u nasıl yendi?
Dünya çapında akıllı telefon pazarı son yıllarda bir darbe alırken, teknoloji sektörünün daha genç ve daha az nüfuslu kısımları hızlı bir şekilde büyüyerek beklentilerin üzerinde performans gösterdi.
Amazon hala akıllı hoparlörler pazarına hakimken, 2021’in onlar için iyi bir yıl olduğunu varsayabiliriz. Ancak 2022’nin ilk üç ayı bu internet bağlantılı asistanlar için önceki yıllarda olduğu kadar başarılı geçmedi… şimdiye kadar. Amazon bu sektöre her zaman hakim oldu ve Google ve Apple gibi rakipleri çok geride bıraktı. Ancak, talebi artırmak isteyen bazı üreticiler arasındaki rekabet nedeniyle işler hızla değişiyor.
İlk üç Çinli teknoloji şirketinin çift haneli düşüşleri, Apple’ın satıcı tahtına ulaşmasına yardımcı oldu, ancak Amazon ve Google sırasıyla altın ve gümüş madalya konumlarında rakipsiz kaldılar. Doğal olarak, HomePod mini’nin yükselişini son Çin kısıtlamalarına ve yalnızca Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesinden kaynaklanan diğer pazar “kesintilerine” bağlamak, özellikle de Siri etkin olduğu konuşmacının gerçekleştirdiği başka bir önemli başarıyı düşünürsek, son derece gerekçesiz bir durum.
Bununla birlikte, Strategy Analytics, Apple, HomePod’ları iPhone tüketici tabanına satma şansını kullandığından, 2023’te HomePod mini’nin daha fazla büyümesi bekliyor.
Amazon ve Google, tek haneli büyüme oranlarına sahip oldukları geçen yılın ilk çeyreğine kıyasla sırasıyla yüzde 28,2 ve yüzde 17,2 pazar payına sahipler.
En iyi üç Çinli oyuncunun en erken 2023’ün ortalarında toparlanması beklenirken, en iyi üç küresel tedarikçinin büyük zorlukları bir şekilde aşması gerekecek. ABD pazarı, Amazon, Google ve Apple için hayatı zorlaştıran net doygunluk belirtileri göstermeye başlıyor. İkincisi, “HomePod’ları iPhone tüketici tabanına satma potansiyelinin tükenmesi” konusunda da endişe verici. Bunun yanı sıra, Sony’nin kablosuz X-Serisi hoparlör yelpazesini üç yeni modelle genişlettiğini biliyor muydunuz?