Bu yazıda, reklam gelirini artırmak için Apple’ın iPhone uygulamalarına nasıl daha fazla reklam getirebileceğini ele alacağız.
Apple, Haritalar, Kitaplar ve Podcast’ler gibi önceden yüklenmiş olan Apple aygıtlarına reklam getirebilir. Bloomberg’den Mark Gurman‘a göre Apple, Haritalar’da restoran, perakende satış veya diğer yerel işletmeleri aradığınızda öneriler sunabilecek arama reklamlarını test etti.
Apple, App Store’da benzer bir reklam stratejisini kullanıyor; geliştiriciler, uygulamalarının “bulmaca oyunları” veya “fotoğraf düzenleyici” gibi belirli arama sayfasına gönderilmesi için ödeme yapabilir. Gurman’ın belirttiğine göre, Haritalar’daki reklamlar, tüketiciler belirli bir arama yaptıklarında en üstte görünmek için ödeme yapan şirketlerle benzer şekilde çalışacak.
Apple, iPhone uygulamalarına daha fazla reklam getirebilir
Gurman, Apple’ın yerel Podcast’lerine ve Kitap uygulamalarına da reklam ekleyebileceğini düşünüyor. Bu, yayıncıların her uygulamanın belirli bölümlerine reklam eklemesine veya içeriklerinin arama sonuçlarında en üstte yer alması için ödeme yapmasına izin verebilir.
Gurman, Netflix ve Disney Plus’ın bu yılın sonuna kadar yapmayı planladığı gibi, işletmenin daha düşük fiyatlı reklam destekli bir katman geliştirebileceğini tahmin ederek Apple TV Plus’ta reklam verme olasılığını da artırıyor. Apple TV Plus şu anda ayda yalnızca 4,99 dolara reklamsız abonelik paketi sağlıyor (ancak Friday Night Baseball canlı yayınları sırasında reklam göstermeye başladı).
Apple, 2016 yılında App Store’da reklam göstermeye başladı ve bunu Hisse Senetleri ve Haber uygulamalarında da yapıyor. İşletme, sosyal platformlara milyarlarca dolara mal olan kendi Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT) politikasına uygun olarak, Eylül ayında kullanıcılara bu uygulamalarda gösterilen Kişiselleştirilmiş Reklamları etkinleştirmek isteyip istemediklerini sormaya başladı.
ATT, müşterilerin, pazarlamacıların özel reklamlar sunmak için kullandıkları izleme mekanizmalarını devre dışı bırakmasına olanak tanır. Firmaları reklamcılık yöntemlerini yeniden düşünmeye zorlayarak Apple’ın reklam endüstrisinin genel büyümesine yardımcı olmuş olabilir. Insider tarafından satın alınan araştırma firması Omdia verilerine göre, Apple’ın reklam satışları 2021’de yüzde 238 artarak 3,7 milyar dolara ulaşacak.
Apple’ın App Store’a ve belki de Haritalar, Podcast’ler ve Kitaplar’a daha fazla reklam ekleme kararı, şirketin reklamcılık işini daha da genişletmeye çalıştığını gösteriyor. Insider, Mayıs ayında Apple’ın hizmetlerden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Eddy Cue’nun Apple’ın hizmet şirketini akış ve reklamcılığa daha fazla odaklanmak için yeniden düzenlemeyi planladığını bildirdi. Apple’ın reklam ve farklı abonelikleri içeren hizmetler bölümü, geçen çeyrekte gelirini yüzde 12 artırdı.
Apple ile ilgili bu içeriğimizi beğeneceğinizi umuyoruz. Bunun yanı sıra, Spotify ve Apple’ı korkutan gelişme: TikTok Müzik veya Apple’ın 445 milyon dolarlık yeni yerleşkesi: Apple San Diego kampüsü başlıklı içeriklerimize de göz atabilirsiniz.